2011-03-20

Kvar i stan denna helg



Alla 50 kartonger är uppackade.
Det mesta är uppspikat och klart.

Vi fann att vårt matsalsbord platsade
in i vardagsrummets ena hörn.
Till bordet hör två stora skivor
så när vi är fler än fyra, ja ända
upp till fjorton personer så kommer
bordet finnas i den stora hallen.

Hallen är i två delar. Första delen
är på 10 kvadrat och den andra på
20 kvadrat.






På lördagen var vi på bio.
Såg den fantastiska filmen
Kings Speach. Det var inte svårt
att förstå alla Oscarsstatyetterna.
Kan rekommenderas.



På söndagen var barnbarnet Storasyster
och jag på Hotell Gyllene Knorren.
Mycket rolig och vi hade en härlig
eftermiddag. Popcorn och cola smakade
gott.



Veckans blomma får bli denna krukväxt
med vita klockor och fin kruka som jag
fick av en kollega. Ett fint kort fanns
med där det stod KRAM. Kändes fint.

Ha en bra början på veckan.
Ha det gott ni alla.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint ni har fått det! Roligt när allt faller på plats. Njut nu av din nya tillvaro.

Kram Eva-Mari

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Måste vara härligt att ha kommit iordning i ert nya hem.
Vilka enorma hallar ni har! De är ju stora som vanliga rum!!!
"The Kings speach" har jag tänkt jag ska se, hoppas det kan bli denna vecka :-)
Ha det gott. Kram, Ingela

Hem ljuva hem sa...

Så fint du fått i ditt nya hem, härligt med en så stor hall. Hotell Gyllene knorren gillade jag, så tittade faktiskt på julkalendern denna gången. Får väl ta med mitt barnbarn på bio en dag
Önskar dig en härlig vecka..
Kram Anneli

Edtiaflicka sa...

Vad skönt att ni börjar komma iordning, det e ett slit att flytta!
Jag har också tänkt att se Kings speech, men tror dock inte sambon följer med på den....

Kram Ida

annika sa...

Du så trevligt det ser ut hemma hos er. Vilka hallar!
Så gulliga jobbarkompisar du har.
Hör många positiva kommentarer om Kings speach.

Kram

Cajsas Faster sa...

Hej!
Har missat hela flytten! Men så fint du har!
Hoppas ni trivs, är det samma stad eller har du flyttat långt?

Må så gott, Kram Marie

Lyckoslanten sa...

Så trevligt ni har fått det och rymligt ser det ut! Jag har också sett "Kungens tal" och yrkesmässigt intresserade filmen mig också!
Ha det så gott i veckan! ♥

Min egna lilla vrå sa...

Skönt att kunna koncentrera sig på andra saker än att packa upp. Vad fint ni fått det!
Ha en bra vecka!
Kram!