2012-03-15

En kopp te



Har blivit något av en teoman.
Tidigare ansåg jag att te var
något jag drack när jag var sjuk.
Numera dricker jag te flera gånger
om dagen.
Olika sorter för olika tillfällen.



Favoriterna just nu är
Vintersaga, Rooiboschai och
Godnatte.
Vintersaga dricker jag på
både morgonen. Det innehåller
äpple, kanel och mandel.
Chaiteet behöver ingen närmare
förklaring.



Godnatteet som är så gott att
avsluta kvällen med innehåller
kammomill, nypon, apelsin, malva,
apelsinblomma, citrongräs och
grön mynta.

Allt finns på Tehuset, en mysig
teaffär med trevlig och kunnig
personal som tar sig tid med
varje kund.Blir man inte teälskare
efter ett besök där så vet jag inte.

Hoppas att ni har goda testunder.
Kram

3 kommentarer:

Unknown sa...

Låter riktigt gott. Jag dricker mest te på kvällen då jag byter ut kaffekoppen ;).
På tal om kopp så var din bara såå fin och vilken härlig färg.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Lyckoslanten sa...

Jag vill gärna ha kaffe under början av dagen. Sedan får det bli te i alla dess former. Trevlig helg!. ♥

annika sa...

Låter gott med de olika smakerna. Snygg kopp förresten!

Kram