2012-12-17

Tredje advent

Så blev det tredje advent.Det känns som att det går fort nu fram till jul. De flesta av julklapparna är inhandlade, det är bara några saker kvar.
Fick hjälp av barnbarnsflickorna att göra placeringskort inför annandagsmiddagen då vi är samlade alla här hemma hos oss. Fick tipset av en arbetskamrat. Tack E.
Tredje advent passade jag på att baka det blev tre sorter. Pepparkaksmuffins som när de ska serveras kommer att få en topping av Philadelphiaost, creme fraiche och lite lingon. Saffransbiscotti blev det och saffransgrottor.
På söndagkvällen var vi i Filadelfiakyrkan för att lyssna på Chrismas Charols. Dottern var med i julkören och sjöng. Vilken sångupplevelse det var med många kända och fina sånger. En härlig avslutning på en skön helg. Ha det gott i veckan. Kram

2 kommentarer:

annika sa...

Jag gillar såna här helger med lite bakning och trevligheter. Så söta dina änglar är. Fåren...är de också till bordsplaceringen?

Kram

Rigmor sa...

Fina små placeringskort!! Å bakverken sen...ser att du har en annan variant på grottor, jag har med pepparkakssmak och lingon istället. Och dina muffins...måste bara provas!!
Jag hoppas verkligen att jag också kommer på någon julkonsert, det är liksom inte riktigt jul annars...
Ha det så gott!!
Kram kram