2013-03-09

Hittat en ny färg

Min favoritfärg har alltid varit blå ända sedan jag var liten. Kläder, heminredning ja det mesta har inslag av blått. Mina tre sista glasögonbågar har varit blå. Tills nu, när jag köpte lila glasögonbågar. Plötsligt hittar jag lila saker överallt. Ny vårsjal, små lila pärlor lite här och där i Vågahalsbandet. Lila tulpaner kändes också helt rätt. Blir spännande att se hur mycket lila som kommer att smyga sig in. Ikväll tittar vi på Melodifestivalfinalen hos goda vänner. En bukett med blandade tulpaner och blåbärsris inslagna i lila silkespapper har vi med oss.

4 kommentarer:

annika sa...

Lila är ju min främsta favoritfärg. Man blir så lugn och fin av den färgen. Jag blir så glad av att se alla vackra nyanser av lila i kläder, inredning, växter mm.

Ha en trivsam kväll

Kram

Rigmor sa...

Lila måste man liksom mogna in i, känna sej för med...en mjuk och skön färg, mer och mer lila här också. Förr skulle jag aldrig ha vågat...fortfarande är jag svagast för grönt, men det går bra ihop med lila...
Kram kram

Unknown sa...

Hejsan!
Lila är fint och dina nya glasögon såg riktigt snygga ut.
Vad roligt det var att Robbins min när han vann mello :).
Ha en fin söndag, kram Ing-Britt

Sirpa sa...

Hej! Vad fina bilder du bjuder på! Lila är ju fint!
Har en skön söndag!
Kram Sirpa