2011-02-22

Tulpaner Tulpaner



Veckans tulpanbukett blev
gula tulpaner. Fick lite
påskkänsla när jag såg dem.



På sonens födelsedag fick han
flera blombuketter. Den blandade
tulpanbuketten var en av dem.
En bukett innehöll några jätte-
tulpaner. De var så tunga att
sonen fick stötta upp dem för
att de inte skulle falla ned.





Till dottern som fyllde år några
dagar efter sin bror, köpte jag
en tulpanbukett med blandade färger
och ginst. Det luktade vår.
Dottern bjöd på god mat och sin
speciallitet god tårta.



Ha en härlig fortsatt härlig vecka
alla ni.

5 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Ni har verkligen haft anledning till att fira där och frossa i allehanda tulpanbuketter! Härligt! Ha en fortsatt fin vecka! ♥

Cajsas Faster sa...

Härligt med tulpaner...det är en föraning om vår!

Så många kalas ni haft, nästan som här! Fast inte så jämna år.

Ha det bra i kylan, kram

Min egna lilla vrå sa...

Tulpaner är härliga och det kan man inte få för många av. Jag tror att jag ska köpa en till helgen för att skynda på våren lite! Ha en bra fortsättning på sportlovet och tack för dina kommentarer!
Kram Lovisa

Hem ljuva hem sa...

Mums..vilken härlig tårta din dotter gjort, vi ska iväg och fira svärsonen i morgon så får se om det blir tårta där också.Härligt med tulpaner, här blev det rosa denna veckan, ska ut och plocka lite videkissar och sätta bland tulpanerna. De börjar slå ut dör ute nu.
Önskar dig en underbar helg med mycket sol..
Kram Anneli

Anonym sa...

Tack för tulpanfrossan, jag älskar tulpaner! Tårtan ser god och mycket välgjord ut.

Må så gott!

Kram Eva-Mari