2011-02-02

Vitt och blandat



Vita pärlisar fick det bli
denna vecka.



En närbild på bästa
tulpanvasen som maken
vann för några år sedan.



Brukar variera färgerna
på tulpanerna. Vita blev
det denna vecka.



Förra veckan hade vi marknad
i stan, den årliga Hindersmässan.
Bland alla korvar och ballonger
fanns ett litet marknadsstånd.
Löa Konstverkstad sålde egna
hantverk.Kunde inte motstå
denna ljuslampett, som kommer
passa perfekt i nya sovrummet.



På marknaden köpte jag förstås
marknadsgodis. Nu ikväll en vanlig
onsdag, när vi egentligen inte ska
äta sådant hällde vi upp det i
den vita godisskålen. Det smakade bra.

Ha det gott ni alla.
Ha en bra fortsatt vecka.

3 kommentarer:

Edtiaflicka sa...

Härligt med vårblommor!
Godiset ser inte dumt ut det heller!

Kram Ida

Anonym sa...

Det skulle sitta fint med lite marknadsgodis! Här är det bara Alvedon och Strepsil som gäller, inge kul att va sjuuuk. Men, huvudvärken har släppt så liiite bättre är jag idag!

Du undrade vilken färg vi har på väggarna i arbetsvrån... jo, precis som du trodde, cafe latte-färgade tapeter. Som ska målas över med ljust antikvitt för efter sju år så vill vi (jag)ha det ljusare. Men när det blir vet jag inte. Kanske till hösten?

Må så gott och hoppas du hittar rätt färg för ditt vardagsrum! Ett trevligt problem, eller hur?

Kram Eva-Mari

Hem ljuva hem sa...

Så söta vårblommor du köpt, jag väntar på mina primulas som lyser där ute med gula knoppar..våren verkar vara på väg. Tulpaner är så vackra och i så många fina färger.
Önskar dig en skön helg
Kram Anneli