2011-08-20

Njutarhelg



Fick häromdagen en "njutapåse" av en
förälder vars barn har slutat på min
förskola.
Njuuut nu sa mamman.



Där fanns ekologisk Kalamataolja, sherrybalsamico
och italienska salladskryddor.



Kaffe från Nicaragua med det härliga namnet
Finca las flores. Kaffe med smak av persika, mango,
lime och jordgubbar.
Till det nötter med chokladöverdrag.



Kortet som jag fick till värmde mest.
Orden som sas och skrevs bär jag med mig.

I kväll kommer det bli både italiensk sallad
och bruchetta.
Sött kaffe och chokladnötter efteråt.
Vila och god samvaro.
Jag njuuuter.

Hoppas att ni också får en riktig njutarhelg.

4 kommentarer:

Edtiaflicka sa...

Åh, vad roligt att få ett sådant omdöme!
Njut ordentligt av det!!

Kram Ida

Unknown sa...

Sånt värmer, både i själ och kropp. Så snäll mamma.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Solstrimmor sa...

Tänk vad uppskattande ord gör en glad! Det lever man länge på och går leende vidare... lite rakare i ryggen!

Ha en skön söndag.
Kram Eva-Mari

Anonym sa...

Det är ju för du är så bra på ditt jobb!! Men det visste vi ju redan!!! Vad roligt o grattis till gåvan. Vi ser fram emot nästa helg, hoppas på att hitta lite kantareller o få sjunga kantarellvisan i högan blå...
Kram Anna