2011-08-08

Stor båt liten båt



Nu bor vi i stan i veckorna,
semestern är slut för den här
gången.
Flera gånger har vi åkt i vår
lilla båt, med picnickorg och
bara fångat dagen.



En större båt är MS Wettervik.
Den avgår från Askersunds hamn.
Vi tog barn och barnbarn med oss
på en tur.
Stjärnsunds slott passerar man under
färden.




Båtfärden går ut till stora
Hammarsundet.
Hammarbron kändes häftig att
åka under.



På vår årliga tur till sommarpärlan
Hjo kom vi lagom för att se när när
segelbåtarna kom in efter att ha tävlat
ute på Vättern.



Vi Hjo hamn ligger Moster Elins
glassbod.
I år testade jag rabarberglass med
kanel och kardemumma. En smaksensation
jag lovar.
Lite shopping blev det också det
visar jag i nästa inlägg.
Ha en härlig vecka ni alla
Kram

4 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Läste i går om hur vackert det är i Askersund. Du har haft en fin sommar! ♥

Edtiaflicka sa...

Askersund är ju sååå mysigt på sommaren! Det ser ut som du har haft en skön sommar!

Kram Ida

annika sa...

Kul att göra små eller stora utflykter. Tror att era barnbarn uppskattar dem och att sen komma hem igen. I år har det inte varit någon dag i Askersund men Hjo har vi besökt.

Då är vi snart framme vid skolstarten.....
vet att jag har en lång skön ledighet men jag stannar gärna i den. Men på måndag drar det igång.

Kram
annika

Sara sa...

Va kul att du driver en blogg! Jättefin! :)