2012-07-27

Shopping i Västra Götaland

Vi besökte släkten i Västergötland. Trevlig samvaro och mycket god mat. Shopping med svägerskorna, maken stannade med svärmor 94 år. En dag åkte vi till Antikladan i Lilla Edet. En stor byggnad med rum fyllda av antikt och kuriosa. Vi missade ändå ett rum. Hem följde plåttavlan med en pappersdockpojke Little Mr. Det ska finnas en Little Miss också så den är jag på spaning efter. Ett litet kakfat med genombruten kant precis som min farmor hade kunde jag inte motstå. Ett vitt avlastningsbord som ska vara framför köksfönstret i stan följde med hem.
Gräddelin i Trollhättan är ett måste när jag är där. Porslinsskärbräda fick jag köpa två. Ett i stan och ett på landet. En skylt till tvättstugan piggar upp.
Elsas Garderob var en ny bekantskap på Överby. Det var inte svårt att hitta något där. Tunika och blus från Creeme. Vi gick också på pedikyr, fötterna fick en makeover efter allt springande i spännande affärer.
En alltid lika härlig och rolig vistelse med de goa glada släktingarna i Västergötland. De är gassiga för att prata deras dialekt. Kram på er.

Inga kommentarer: