2012-07-18

Sommarauktion

Den årliga sommarauktionen på landet gick av stapeln i helgen. I år var den något mindre än andra år men det fanns mycket att titta på och ropa på. Många att hälsa på, några ser man bara vid den årliga auktionen.
Ropade in kaffekoppar till landet, har börjat tröttna på muggar. Ni vet det kommer kaffefrämmande på eftermiddagen. Mysigt att bjuda på kaffe i riktiga kaffekoppar. Att dessa hade blått mönster var ju inget fel.
En liten mjölkkanna märkt Töreboda lyckades jag ropa in.
Nattljusstaken föll jag för. Mjölkkannan och ljusstaken låg i samma fyndlåda. Men den blev min för 60 kronor.
Ropade även in en sypuff åt vännernas dotter som inte ville ropa själv. Den ska nu kläs om. Ha en fortsatt underbar sommarvecka. Kram

3 kommentarer:

annika sa...

SÅ där fick vi se dina fynd. Den ljusstaken hade jag kunnat ropa väldigt högt på! Kul att fynda lite.

Är ni hemma något så vi skulle kunna ta en fika nån dag?

Kram

Unknown sa...

Så kul med auktion och fina saker du fick med dig hem.
Ljusstakens mönster har mamma på gamla kaffekoppar.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Rigmor sa...

Ljusstaken...den föll jag också för!! Ja, alltihop var riktiga fynd. Men ljusstaken...nu får du skaffa en fin gammal potta också!!
Ha det så gott!!
Kram kram