2010-10-16

Härliga lördag



Solen sken från en klarblå himmel
när jag drog upp rullgardinen denna
lördagsmorgon.
Ekträdet på vår gård skiftar mellan
oranga, gula och gröna blad.
Det är så vackert.
Efter en lång lördagsfrukost
gick vi en långpromenad i solen.



Har under veckan fixat till
mina kökshyllor.
Korgar med värmeljus och favoritCDskivorna,
är bra att ha till hands.
På översta hyllan passade det lilla ljushuset
och den blå burken som när jag var liten alltid
var fylld med hallonbåtar hemma hos mormor.
Farmors gamla kaffekvarn har stått i ett skåp
men fick komma fram igen.




Matsalsbordet har fått en ny plats
framme vid fönstret. När solen sken
in idag ser man vad ljust det blev.
Förut stod bordet längst in i rummet.
Till bordet hör två stora skivor.
Tolv personer kan sitta runt bordet då.
Stolsöverdragen är från Nyblom och Kollén.
Nu fattas bara en matta.

Omflyttningen i vardagsrummet beror på
att vi köpte en ny TV. Mer om detta i
kommande inlägg.

Ha det gott ni alla denna härliga lördag

10 kommentarer:

Else´s Bod sa...

Å villket fint bord du har!!
Passar kanon där tycker jag!
Kram Lisa

Sirpa sa...

Hej!
Vilken fin kök du har! Visst hade vi en underbar vädret idag! Loppis var inte så bra idag.
Nu sitter jag här och njuter av alla tända ljus!
Har en skön kväll!
Kram Sirpa

Hem ljuva hem sa...

Så fint du gjort det hemma hos dig, härligt med lite omändringar ibland. Visst har det varit en helt underbar dag idag, jag har också äntligen fixar ute och njutit av solen. Ska snart sätta mig och bara vara en stund framför Tv:n för i morgon kommer mina barnbarn på kalas.
Ha en underbar kväll och en skön söndag.
Kram Anneli

annika sa...

En sån fin hylla du har i köket. Så är det ju så mysigt att ha sitt bord i solljuset.
Ha en skön söndag.

Kram
annika

Lyckoslanten sa...

Det ser härligt ut med det vackra vita möblemanget i solskenet. Stolsöverdragen är väldigt lyckade också. Praktiskt med skivor att lägga till när gästerna blir fler! Ha en skön söndag! ♥

Anonym sa...

Tänk att en ny tv kan vända upp och ner på det mesta:) Så bra att det blev en positiv omflytt för dig! Snygg placering på matgruppen. Och en ny matta är alltid roligt att leta efter.

Skön fortsättning på höstsöndagen.
Kram Eva-Mari

Sirpa sa...

Hej!
Hoppas din vecka har börjat bra! Önskar dig en skön kväll!
Kram Sirpa

Huset vid ån sa...

Så fint du har det, gillar din matsalsgrupp och dom vackra stolskjolarna.....

Må så gott!
Kram Therese

Cajsas Faster sa...

Jag vet att ny TV för med sig lite ... men det blir bra i slutänden..matbordet gör sig bra dr vid fönstret!
Tack för tipset med yoga. Jag har provat, men det var ett tag sen. Kanske borde ge mej på det igen.
Må så gott. Kram marie

Sirpa sa...

Hej vännen!
Hoppas du har haft det bra! Önskar dig en mysig fredag!
Kram Sirpa