2010-10-03

Så blev det oktober



Efter en intensiv arbetsvecka
känns det extra avkopplande att
komma till landet och bara vara.
Sitta och titta in i elden har en
lugnande effekt.



Vår stora lönn har tappat
nästan alla sina löv.
Det blev många skottkärrelass.
När jag jobbade på skolan
då gjorde vi lövkransar.
Passade på och fixade en
till vår ytterdörr.



Mårbackapelargonerna har fått
flytta in i huset för övervintring.
Passade fint i vardagsrumsfönstret.



Namnsdagsfika fick vi på
söndagen hos barnbarnet
lillebror som hade haft
namnsdag.
Star Wars tröja med lasersvärd på.
Lyckan var stor hos 5åringen.

Ha det nu gott ni alla
Brittsommmar hoppas vi på denna vecka

9 kommentarer:

annika sa...

Ja brittsommarväder läste jag om i Allehanda.
Härligt med landet och koppla av så där. Nu drar en ny vecka igång men den går säakert fort så det snart är helg igen. Det är så mycket att fixa med under helgerna.
Kram
annika

Cajsas Faster sa...

Grattis i efterskott! Eller i överskott som ett barn sa!
Vad höstfint du gjort med kransen och alla dina cyklamen.
Eldkorg kan jag rekommendera, det är jättemysigt!
Ha en bra vecka du också, kRam Marie

Sirpa sa...

En sån eld skulle jag kunna ha också att sitta vid!
Låter att du har haft det bra! Härligt!
Önskar dig en trevlig start på veckan!
Kram Sirpa

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Mysigt att tända en brasa och koppla av.
Cyklamen köper jag alltid på hösten, tycker de är så fina och tacksamma.
Ha det gott och grattis i efterskott.
Kram, Ingela

Sirpa sa...

Hej!
Hoppas du har haft en fin dag och jag önskar dig en skön kväll!
Kram Sirpa
Ps Jag har en liten utlottning hos mig!

Anonym sa...

Grattis till nya året! Vilken vacker kamin, den är verkligen värd sin vikt i guld under dessa kulna kvällar.

Kram Eva-Mari

Sirpa sa...

Hej!
Hoppas du har haft en fin dag även vi hade ganska så kallt idag!
Vad roligt att du vill vara med i min utlottning!
Har en trevlig torsdag!
Kram Sirpa

Sirpa sa...

tack tant lillemor...jag fick en docka igår och jag ska ha kalas imorn...kram anabelle...mormor hälsar

Hem ljuva hem sa...

Härligt med brasa i dessa mörka höstkvällar, här får jag nöja mig med levande ljus. Var ute och gick en långpromenad idag och såg alla fina färger i naturen, så visst är hösten härlig..helst en sådan fin dag som idag med sol. Förstår lyckan för femåringen med Star wars, mitt femåriga barnbarn gillar traktorer och bilar, bilar och åter bilar. Undrar om han ska bli bonde eller mekaniker?
Hoppas du får en fortsatt fin helg..
Kram Anneli