2011-12-04

Andra advent



I dag har vi firat andra advent.
Vi var på adventfika hos sonen
och hans familj. Mysigt värre.



Far och son hade bakat ett pepparkaksfort.
Svärdottern visste inte vem av dem som hade
roligast. De hade ritat mallar och fixat.
Två trätomtar fanns i fortet. De tomtarna
fanns hos min mormor för länge sedan.



I stället för en blomma gav jag bort en
plåtburk. Köpte flera stycken i en av vår
stads inrednings och designbutiker.



Som traditionen bjuder så gick vi och
ställde oss på Stortorget för att sjunga
och lyssna på Oh helga natt.
I år var det bästa på flera år.
Vi sjöng allsång tillsammans med tusentals
människor. För er som inte bor i vår stad
så sänds det på julafton.

Nu är man peppad för ännu en intensiv arbetsvecka.
Jag går in och läser hos er bloggare, tyvärr så
räcker inte tiden till att kommentera men jag
ber att få återkomma.
Ha en härlig vecka.
Kram

5 kommentarer:

Fröken Tindra sa...

Vad mysigt det låter! Känner igen den lilla grå trätomten från min mormor. Undrar var han finns nu när hon inte längre är bland oss?!
Ha en fin vecka! Var rädd om dig!
Kram!

Anonym sa...

Vilka fina bilder och tack för igår, kram svärdotter!!

Unknown sa...

Önskar dig och din familj en riktigt God Jul.
Julkramar Ing-Britt

Solstrimmor sa...

Önskar dej ett gott slut och en god början på nya året.

Kram Eva-Mari

annika sa...

Hoppas att allt är väl med er och att ni får

Ett Gott Nytt 2012

Kramkram