2012-01-06

Carpe Diem



Efter en väldigt arbetsam och körig
arbetshöst loggade jag ut ett tag och
levde i nuet fångade dagen.
Ett underbart jullov har jag haft med
en härlig jul och nyår tillsammans med nära och kära.



Än har jag inte plockat bort julen.
Kunde ändå inte motstå dessa pärlhyacinter,
i blomsterhandeln på hörnet när jag handlade
en blomma till dottern som bjuder på Trettondagsmiddag
i kväll.



På landet har vi varit en del. Sköna stunder
och promenader i omgivningarna. Skid och pulkaåkning
har lyst med sin frånvaro i brist på snö.
Några kallgrader har det ibland varit och då har
en tunn is lagt sig på vår lilla sjö.
Bilden är tagen från vännernas brygga där vi
om somrarna lägger till som oftast.

Ha en härlig Trettondag och helg.
Kram på er

3 kommentarer:

annika sa...

Kul att du är på G igen. Jag har saknat dina inlägg men ibland så måste man ta det lilla lugna från allt.....
Så härligt ni verkar ha det där på landet...ser så härligt ut även utan snö.

Så du har ett likadant skåp? Vårt är från CE...förra året tror jag.

Ha en go kväll. Vi har svärmor och svärfar, David och Linnea här i kväll. I går var Daniel med familj här.

Kram

Unknown sa...

Hej! Kul att du är tillbaka. Härligt med pärlisar det har jag inte sett ännu i vår blomsteraffären.
Ha en bra helg, kram Ing-Britt

Rigmor sa...

Kul med nya bekantskaper!! Samtidigt som man hittar nya trevliga bloggar att kolla in...Sen förstår jag att vi har gemensamma "bekanta", trevliga sådana!!
Nu blir jag också sugen på lite vårblommor, får ta en tur in till stora staden och köpa lite små lökar i kruka, det är väl så vårlikt som det bara kan bli!!
Ha det så gott så hörs vi snart igen!!
Kram