2012-01-15

Drömmar av silver




Nu när julen är helt utstädad så
tog jag fram några av mina gamla
silverfat att ställa ljus på.
Jag tycker om kombinationen
av glas och silver.
En del tycker det ser kallt ut.
Jag gillar det där isiga.
Passar så här i januari.



På det stora fatet ställde
jag mina Ittalaljusstakar som
inte varit framme på flera år.
Undrar om de går att köpa fortfarande?



På det lilla fatet står mina
islyktor från Kosta.
När man tänder ljusen så
reflekteras ljuslågan både
i glaset och på silverfatet.
Effektfullt tycker jag.




Hoppas att ni haft en go helg
och laddat batteriern inför
veckan som kommer.
Kram

4 kommentarer:

Rigmor sa...

Snygg kombination!! Nu kan jag glädja dej med att Ittala är "högvilt", så dina ljusstakar är nog eftertraktade. Själv har jag för ett antal år sen kasserat ett gäng glas av samma märke...känns mindre kul när man lika gärna hade kunnat sålt dom!!
Ha det gott!!
Kram kram

Lyckoslanten sa...

Eftersom jag är klassad som höst färgmässigt och bär mest guld har jag inte favoriserat silver förrän nu. Jag har alltmer börjat ta in det i inredningen och även som smycken.
Jag har tre sådana Iittala ljusstakar, men har inte sett dem i affärer, så det blir nog i andra hand kan jag tro man får tag på dem...
Nu ska du ha en riktigt fin vecka! ♥

Solstrimmor sa...

Silverfint i vår vackra vintervärld!

Tack för din fina kommentar hos mej! Vem vill sitta på hemmet och ångra sej? Inte jag!

Kram Eva-Mari

annika sa...

Silver och glas är vackert ihop tycker jag. Är ju en älskare av det silvriga.

Kram