2012-01-12

Snabba grytan



Arlaköket har flera kokböcker på
olika teman.
En kokbok är Vardag lättlagade favoriter
på 30 minuter.
Bra att ta till på veckorna, när maten inte
får ta så lång tid att göra.



En Lövbiffsgryta fick det bli en
vanlig tisdag.



Matbilder blir sällan bra men jag
försäkrar att grytan smakade så gott.
Maken ville ha kokt potatis till, själv
valde jag bulgur.
Receptet kommer här nedan.



Lövbiffsgryta
400 g lövbiff
1 gul lök
125 g bladspenat
1/2 dl vatten
1 burk creme fraiche franska örter
8 körsbärstomater
salt
Skär köttet i strimlor. Skär löken. Stek kött och lök
i en stekpanna.Salta, rör ned spenaten och låt fräsa med.
Tillsätt vatten och Creme fraiche. Koka upp.
Dela tomaterna och vänd ned dem i grytan.
Servera med valfria tillbehör och en god sallad.
Lycka till!

1 kommentar:

Rigmor sa...

Det där lät gott...jag som petat i mej ett par hårda mackor bara...nu tror jag inte att jag hittar nån lövbiff om jag öppnar kylskåpet, men skall lägga receptet på minnet (eller hårddisken om jag ska vara ärlig...)och även kolla efter kokböckerna!!
Ha en fortsatt bra kväll!!
Kram kram