2012-01-08

Tjuvstart



Söndagen bjöd på ett sådant där krispigt
väder som jag tycker är så skönt.
Några grader kallt, hög luft.
Som gjort för långpromenad
På hemvägen passerade vi Hälls konditori....



Inte kunde vi motstå semlorna som
fanns därinne.
Två fick följa med hem.
Åh så gott de smakade till kaffet.



Passade på att städa i några lådor
och hittade ett grått och ett rött
hjärta, att sätta på ljus.
Köpte dem för ett par år sedan på
Kvarnboden. Använde dem första året
sedan blev de liggandes i lådan.
Det röda hjärtat får ligga i jullådan,
det grå passade i köket.



Ha en bra vecka med många möjligheter.
Kram på er

6 kommentarer:

Unknown sa...

Mmmm Hälls semlor är verkligen goda. Jag har inte ätit någon än iår men börjar bli sååå sugen nu när de dyker upp lite här o var :).
Ha de gott, kram Ing-Britt

Edtiaflicka sa...

Muuums, ja nu är det snart dags för de där godingarna!

Kram Ida

Hem ljuva hem sa...

Det ser gott ut med semlor, men visst är de fusk att de säljer så fort skinkan är uppäten. Jag brukar vänta tills det är dags, för det mesta. Underbar ljusstake du har, passar bra så här efter jul när allt det röda försvinner. Har fixat lite här hemma också nu när jag varit långledig, jobbet kallar i morgon igen.
Önskar dig en fin vecka.
Kram Anneli

Rigmor sa...

Du vågade...!! Med semlor menar jag. Mannen och jag var inne till den stora staden igår och lunchade, och efteråt blev det en promenad över stans gator. Sugna var vi, men vi (eller jag om jag ska vara ärlig...) tyckte att efter en dunderlunch på Kinamuren vore det nog för mycket med semlor...men fy sjutton va jag ångrade mej när jag kom hem!! Å det fick jag minsann höra...*skrattar*, av den som fick knapra gamla julpepparkakor till kaffet...
Ha nu en bra måndag, här plockas julen så sakteliga ned, solen tittar då coh då in i köksfönstret och ger hopp om ljusare tider.
Kram kram

annika sa...

Visst ser semlor goda ut. Som tur är så är jag inte så förtjust i mandelmassan så det är ganska lätt att avstå. Visst kan man peta bort den men...
Absolut att detta är ett försvar för att låta bli!

Nej visst är det gott med en liten kaka eller något till kaffet speciellt då man tagit en promenad.
Jo nu drar det igång igen med jobb och rutiner. Måste erkänna att jag trivs bättre och bättre i soffhörnet :)

Kram

Lyckoslanten sa...

Allt tycks vara väl med dig. Önskar jag hade mer tid till att kommentera. Tänk att det börjar bli semlornas tid, igen! Här firar vi nationalskalden Runerberg 5 februari och idag hade mannen köpt en Runebergstårta åt mig. Så mycket man kan fira och ofta! ♥