2013-01-20

Härliga söndag

Söndagen bjöd på underbar och efterlängtad sol. Temperaturen -3, kort sagt en perfekt vinterdag. Vi följde med barnbarnsflickorna till skridskobanan.
Både storasyster och lillasyster åker. Vi pausade i mellantid med varm choklad och hembakta bullar.
Lillasyster skridskor är söta som karameller.
Efter skridskoturerna var det dags att bege sig hem till dotter och måg, där åt vi pannkaka med sylt och grädde hela gänget. En härlig söndag med frisk luft och mys. Nu är vi rustade för en ny vecka. Ha det så gott. Kram.

3 kommentarer:

Sirpa sa...

Hej! Ser ut att ni hade en rolig dag! Jag åkte också skridsor men mitt barn och barnbarn före jul, det va roligt! Har det bra!
Kram Sirpa

annika sa...

Vilken underbar vinterdag vi hade här i dag. Att sen få tillbringa den med goa barnbarn ger fina minnen. Kul då barnen tycker om att röra på sig. Skridskorna är verkligen söta. Kanske nåt för mig att köpa till Malva.

Kram
annika

Rigmor sa...

Åhhh...det där kommer jag ihåg sen barnen var små...och jag tror nästan att chokladen i termosen och ostsmörgåsen var höjdpunkten på det hela!!
Kram kram