2010-11-22

Ett julpaket går lastat



Håller på att fylla stora
julpaketet som ska gå till
lilla familjen i USA.
Kronljus och mossa till
adventljusstaken och små
ljus till änglaspelet.
Disksvampen fanns på
Min Skattkammare.



Lite svenska julsaker i trä
brukar följa med paketet varje
år. I USA anses det exotiskt.
Amerikanska julsaker är mer
glittriga.



Svenska böcker vill barnbarnen ha.
Storebror läser på engelska. De flesta
av Astrid Lindgrens böcker är översatta
till engelska. I år blev det Mio min Mio.
Lillasyster får sångböcker av Alice Tegner.



Så här ser paketet ut och då har jag
inte slagit in och packat det jag har
visat på bloggen.
Puh men det ska nog gå.
Pippi ska med till USA och
gummisanta eller skumtomtar
som de heter i Sverige.
Kaffet har redan gått i en
tidigare sändning. Dottern längtar
mest efter svenskt kaffe och svenskt
godis. För oss självklara saker här
i Sverige.

Ha det så gott ni alla
och ha en bra början på veckan.

11 kommentarer:

Else´s Bod sa...

Va mysigt!! Mer svenskt kan det vel inte bli!!
men ni hinns vel med å ses nu när det blir jul?
Kram kram Lisa

Edtiaflicka sa...

Vilken gullig mamma du är! Jag förstår att det är det lilla man saknar när man inte kan få det närsomhelst!

Kram Ida

Min Skattkammare sa...

Hej Lillemor!
Jag skulle just besöka din blogg och då hade jag hunnit få en hälsning från dig!
Tack för senast....så trevligt när ni kommer!
Men jag känner mig sååå trött....lite dränerad på kraft, jag förstår inte.....
Kanske är det vintertäcket som tynger. Snart vänder det! :o)
Vilken skön blandning av fina och goda saker som ska iväg till USA!
Ha det så bra....hälsa dottern!
Kram Kicki

Cajsas Faster sa...

Vilket fint paket, nåt för alla. Så spännande när Sverigepaketet kommer med posten...
Men jobbigt att ha delar av familjen så långt bort?! Min mamma bodde i TYskland ett par år, det var stor saknad mellan varven.
Ha det bra och ta det lugnt nu när de varnar för massor med snö..
Kram marie

Livet på Vestergård sa...

Oj vad mottagarna ska bli glada över ett paketet med så många spännande saker i!
Ha det bra! Kram Kicki

Lyckoslanten sa...

Det ser ut att vara ett väl genomtänkt julpaket som kommer att glädja dem stort! Kommer ihåg hur speciellt det var när jag var barn och vi fick julpaket från Amerikat! ♥

Anonym sa...

Åh så svårt det måste vara att välja ut de speciella sakerna... förstår att du skulle vilja skicka ännu mer! Men så kul för dottern med familj att få saker "hemmifrån". En bra bit har ni mellan er... jag som gnäller över att 14 mil är långt mellan mina döttrar och mig!

Kram Eva-Mari

annika sa...

Förstår att det är ett efterlängtat och spännande paket som anländer till dottern. Måste vara underbart för henne att få lite svenska julsaker...godis...
Jula på nu Lillemor!
Kram

Hos Madeleine Hudvård & Inredning sa...

Hej
Jag har själv bott io Usa och vet hur mycket man längtar efter svenska saker . Hon kommer säkert bli jätteglad.
Ha en mysig advent !
Madeleine

Hos Madeleine Hudvård & Inredning sa...

Glömde säga att jag har en liten utlottning hos mig med pris från IB Laursen

Sirpa sa...

Hej!
Önskar dig en mysig helg!
Kram Sirpa