2010-11-18

Novembertur till Kvarnboden och Min Skattkammare



I den mörka novemberkvällen
åkte dottern och jag till
Kvarnboden.
Det vita ljushjärtat köpte vi
båda.
Siffror till adventljusstaken
fanns som jag ville ha men de
visar jag till advent.



Band har jag fått pippi på.
Det röda bandet från Kvarnboden
lyser julrött och ser nästan ut
som lack. Titta på de små hjärtana
på bården.



På Min Skattkammare fanns de här
söta banden i linnefärg och med
God Jul i rött och röda små hjärtan.



Hos Kicki fanns också en ljushållare
i vitt med God Jul och en röd ljuslykta.
Småflickorna som var med fick en snögubbe
och en tomte av Kicki som gåva. Jättegulligt.

Nu lyser mitt ljushjärta och min ljuslykta
upp i det mörka utanför.

Ha det så gott alla ni.

11 kommentarer:

annika sa...

Mmmm så mycket fint du har köpt...förstår att det finns en hel del i de där butikerna. Jag har inte varit där på ett tag. Gillar också de där God Jul banden....ljushjärtat ♥
kram

Edtiaflicka sa...

Jag måste också snart ta en tur :)

Kram Ida

Lyckoslanten sa...

Jag skulle gärna göra ett besök i de butikerna, men det finns väl inte på världskartan! Men vi har fina guldkorn här med. Vilka fina band och annat du fick med dig! Ha en skön helg! ♥

Huset vid ån sa...

Vilka fina inköp du har gjort, kul nu när advent närmar sig med stormsteg....

Hoppas att du får en Trevlig helg!
Kram Therese

Cajsas Faster sa...

Men hjälp vilken hink med glögg...häftigt!!
Det smakar säkert gott framåt Lucia!
Och fina adventsaker inhandlade. Ja, nu börjar det klia i fingrarna på många.
Trevlig helg, Kram Marie

Vita små hjärtan sa...

Hej Vännen.
Vad mysigt med en liten tripp. Mysiga saker du har köpt.
Ha en fin helg.
Kram Agnetha

Hem ljuva hem sa...

Så mycket fint du köpt, hjärtat är jättesöt. Julband gillar jag också får snart fylla på då det gått en del till julpysslet jag gjort. Får ta en dag och shoppa mer pysselsaker, det är ju så kul att pyssla. Jag som inte gjort det på flera år, men nu blir det desto mer.
Hoppas du haft en skön söndag, här har det varit både middagsbjudning och syhörna idag.
Önskar dig en fin start på nya veckan.
Kram Anneli

Mycket annat & lite betong sa...

Det var mycket fint. Ljushjärtat är jättesött!

Roligt att göra egen glögg, det har jag aldrig prövat.

Trevlig kväll!
Agneta

Fröken Fräken sa...

Söta julsaker! Jag har faktiskt spanat in en del julgrejer på Ica maxi, så det stället får nog ett besök av mig imorgon.

Ang ljusstaken, så har jag en sådan sedan tidigare, men mindre, så jag var göad över att hitta en större, så jag vet vilket lyft det blir när de blir vita!

nina/nice sa...

Vilket gulligt hjärta!
Kan tro det lyser fint nu på kvällarna!
Söta band också, fint på mycket!
Våran lilla älskling är en hund, men på-
minner mycket om en katt ;)
Ha en fin vecka!
Kram Nina

Sirpa sa...

Fint!
Ha en skön vecka!
Kram Siirpa