2010-11-27

Inför advent



Lördagen före första advent
ägnade jag mig åt två saker.
Julbrunch och adventförberedelser.
På julbrunchen var det jag och maken,
min bror och svägerska som avnjöt en
underbar brunch på SAS Radisson.
I dag skulle vår mamma fyllt 82 år
och vi brukar göra något tillsammans
min bror och jag för att fira mammas
födelsedag nu när hon inte finns bland
oss längre.



Hemma i stan satte jag och maken upp
ljusstakar och stjärnor. Ljus och tallris
på balkongen. I köket har ljusstaken
Nusnäs hittat sin plats.

Ha det gott ni alla inför advent.

3 kommentarer:

Edtiaflicka sa...

Låter som att du har haft en skön lördag! Och adventsljusstaken är sååååå fin!

Kram Ida

annika sa...

Halloj vännen!
Så din mamma och C hade samma födelsedag. Dessutom så föddes en liten kille i dag...kompis till sonhustrun.
Nu har gästerna gått hem till sitt och vi grejar med disken samtidigt som vi kollar på TV och bloggar lite.
Ha en fin första advent. Jag barnvaktar i morgon och tar en tur till Wadköping...vi kanske ses?
Kram

Anonym sa...

Vilken fin tradition du och din bror har! Mor ler nog i sin himmel:)

Glad advent önskar jag dig.
Kram Eva-Mari