2010-12-12

Lite nostalgi i juletider



Var hemma hos dottern och såg
den lilla ängeln som jag fick
när jag var mycket liten.
Tänk att den är lika fin nu
som då.




Hemma hos dottern finns också
den gamla tomten som alltid
stod på golvet framför öppna
spisen hos mina morföräldrar.
Det är något visst med de här
gamla tomtarna.




Barnbarnsflickorna har paketkalender.
Den sydde jag på 70-talet till mina
barn. Kul med gamla kära ting som
man har minnen till.

Ha det gott ni alla
Ha en bra början på Luciaveckan

6 kommentarer:

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Visst är det härligt med gamla saker med fina minnen av nära och kära!
Ha det gott. Kram, Ingela

annika sa...

Jo...visst är det kul att det gamla får leva vidare från år till år. Såg en sån liknande tomte i tidningen i dag...till salu för 1500:-
Ha en fin Luciadag.
Kram

Lyckoslanten sa...

När vi var små fanns det inte lika stort utbud av prylar och man kunde beundra dessa i timmar, likaså väggbonader. Ha en fin Lucia du! ♥

Edtiaflicka sa...

Jag ääälskar den första snöflickan!
Min mamma gjorde en likadan kalender och jag minns vad man tyckte det var spännande att vakna varje morgon i dec!!

Kram Ida

Livet på Vestergård sa...

Man kan lätt bli nostalgisk när man ser de vackra, gamla julpynten. Härligt att de får glädja flera generationer.
Kram Kicki

Fröken Fräken sa...

Visst är det något särskilt med de julsaker som man minns från när man var liten!