2010-12-19

Välkomna på kaffe och glögg 4:e Advent



Sa vi till ett antal gäster
som kom för avsmakning av
den egenproducerade glöggen.
Lite kaffe bjöd vi på och
tilltugg. Passade bra att
inviga den nya bröd/frukt-
korgen inköpt på Åhléns.




Min mormors julduk hänger
fortfarande med. Mormor
broderade den som 14åring
till sina föräldrar. Räknade
ut att den är 86 år.
Så den är gammal.




Glöggen fick mycket väl
godkänt. Fick kopiera
receptet fast det finns
på bloggen.
En fin avslutning på
adventtiden. Nu drar
vi snart från stan och
firar jul på landet.

Ha det gott ni alla
Ha en bra början på julveckan

9 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Låter som en mysig glöggträff! Hoppas ni får det fint med julförberedelser på landet! ♥

Edtiaflicka sa...

Vad härligt! Ha en fortsatt trevlig fjärde advent!

Kram Ida

annika sa...

Mysigt att ta sig tid och träffa vänner så här inför jul. Kul med julklappsbyte på jobbet och vilka fina saker ni hade i.
Helgen blev inte som vi hade tänkt utan det blev magsjuka som drabbade barnbarn och guddotterns barn då de sov här. Förhoppningsvis ska vi andra klara oss...det visar sig.
Ha en mysig avslutning på jobbet.
Kram

Tanja sa...

Riktigt mysigt med glöggträff! Jag har faktiskt inte hunnit smaka glögg ännu i år, det får bli på jul antar jag. Har däremot hunnit få en julklapp redan, en från mig själv ;) Beställde en emaljskylt från http://www.ramsign.se och fick den för några dagar sedan. Perfekt :)

mamma lycklig sa...

Låter mysigt med glöggträff. Duken som du visar har jag en precis lika dan som min mormor har broderat. Det var säkert ett ganska vanligt mönster på den tiden för jag har sett flera sådana dukar. Jag skall lägga på min på julafton utan den är det inte riktigt jul.
Ha en riktigt skön jul.
Kram Nettan

LENA sa...

Hej Lillamor
Tänk att jag oxå har en likadan duk efter min farmor. Den ligger visserligen i linneskåpet måste ju strykas :( Men visst är den fin/ Kram Lena

Anonym sa...

En riktigt god och glad julhelg önskar jag dig!

Julekram från Eva-Mari

Hem ljuva hem sa...

Jag vill önska dig en riktigt GOD JUL ! nu tar jag lite bloggledigt.. Var rädd om dig...
Julekramar Anneli

Min Skattkammare sa...

Här kommer en varm julhälsning till dig!
Duken är så fin, såna speciella saker är man rädd om.
Ha det riktigt skönt i julhelgen!
Kram Kicki