2011-05-18

Bland blommor och ogräs



Våra vita löjtnantshjärtan
blommar för fullt.

Eller är det någon annan
växt? Vissa säger att det
inte är löjtnantshjärtan.
De växte redan när vi köpte
huset.



En vilsekommen tulpan kom
upp mitt bland julrosorna.
Sorken inte bara äter upp
lökarna han flyttar runt lite.

Stenarna runt julrosen ligger
där efter tips från Annika med
bloggen Ditten och Datten. Är
bra för rötterna.





Mina blå stenar har hängt med
i flera år.
Jag gör som sorken flyttar runt
dem lite.
I år ligger de nära trappan.



Ha det bra ni alla
Till helgen väntar
vi på soligt väder.
Kram

3 kommentarer:

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Skulle tro att det är jätterams, eller storrams som de nog också kallas, som ni har.
Vi har också sådana i trädgården som fanns här när vi flyttade in. De blommar nu i maj/juni. Jag tycker de är jättefina.
Vilka läckra blå stenar!
Ha det gott. Kram, Ingela

annika sa...

Säger som Ingela...om namnet på växten.

Det är fint med det blåa som bryter.


Hoppas att saker reder ut sig.

Kram
annika

Lyckoslanten sa...

Jag är inte så haj på växters namn, men jag tror inte att det är löjtnantshjärtan. Damerna ovan tycks ha det där på klart! :o)
Nu hoppas jag att du får en skön helg! Jag ska med tre årskurser på utfärd i morgon! ♥