2011-05-25

Mammas bullar



Blev sugen på bullar i veckan.
Och vad passade bättre, så här
inför Mors Dag än att ta fram
min Mammas handskrivna recept
på vaniljbullar.
Grunden är en vanlig vetedeg,
med kardemumma i. Jag har har
hälften vetemjöl och hälften
dinkelmjöl.



Fyllningen i bullarna är:
100 g smör som rörs mjukt.
1 dl florsocker
3 tsk vaniljsocker



Doften och synen av nybakta
bullar är något väldigt speciellt.



Vad passade bättre än en påse nybakta
bullar till min bror, när vi var på
en lite försenad födelsedagsmiddag
hos honom.



Efter all blåst så längtar jag
efter sol och värme.
Hoppas vi får det till helgen.
Ha en bra helg alla ni.
Kram

8 kommentarer:

annika sa...

Åååhh så gott det ser ut. Nu är det ända sen jul som jag bakade. Blev så sugen nu.

Var rädd om dig ♥

annika

Hem ljuva hem sa...

Åh vad gott med nybakat, jag bakade för några veckor sedan men de tar slut efter några dagar då man haren tonåring i huset. Såg att du fyndat ett gammalt symaskinsbord jag ska också leta efter ett i sommar, tänkte göra det till ett grillbord och ha ute på altanen.
ha ett fint veckoslut.
Kram Anneli

Nyanser av vitt sa...

Åh vad mumsigt.
Önskar dig en jättetrevlig helg.
Kram Agneta

Annelis hantverk sa...

Mmm så goda hembakade bullar!
Ha en fin dag!

Unknown sa...

Verkligen gott med hembakade vaniljbullar.
den fina radion köpte jag på clas ohlson för endast 300:- ett riktigt fynd men den är lite känslig på radiokanalerna.
ha en fortsatt bra helg, kram Ing-Britt

Lyckoslanten sa...

Bullar är säkert uppskattat att få och nu får du användning för dem idag kan jag tänka! Ha en riktigt fin dag nu! ♥

Anonym sa...

Känner vaniljdoften ända hit:) Hoppas morsdagen blev bra.

Kram och skön ny vecka.
Eva-Mari

Vitt hus med svarta knutar sa...

Ååå vad jag blev sugen på nybakta bullar och ett stort glas kall mjölk!! Det var länge sedan min familj (och jag själv) fick nybakt, så det blir väl att ta sig i kragen och sätta igång.

Kul att du kikade in till mig, då kunnde jag ju få njuta av din fina blogg. Butiken Home no 1 i Lerbäck är verkligen värd ett besök och även att träffa rara Annica.

Ha det gott!
Kram,
Regina