2011-06-15

Gammalt blir nytt



Symaskinsstativet blev vitt.
I höst när stativet ska in
i gästrummet ska en ekskiva
läggas på. Den är mer rektangulär.






Pinnstolen jag köpte för 25 kr
på en loppis tog dottern hand om.
Den blev till ett blomsterbord
tillsammans med det andra blommarangemanget,
hemma på hennes altan



Krukan fanns hos min farmor.
Nu har dottern den.



Rosen och den rosa krukan
som egentligen är en burk.
Den är inte gammal utan ny.
Vår arbetslagsledare gav
alla oss på förskolan varsin.
En sommarpresent, rart tycker jag.

Ha det gott alla ni.
Kram

5 kommentarer:

annika sa...

Gillar symaskinsunderreden...får kolla efter ett i sommar. Kul att dottern har samma smak som du. Det var en söt sommarpresent som ni fick.

Kram
annika

Annelis hantverk sa...

Så snyggt ni gjort av loppisgrejer!
Jättefina krukor både den gamla och den nya!
Ha en bra dag!

annika sa...

Trala lalla la lej
nu tänker jag på dej.

En Bamsekram ♥
annika

MårsArt sa...

Så skönt det är med sommar och alla blommor och alla loppisar...(fast idag åkte jag bara förbi...till sortergården).
Ha en skön helg.
Kram
Agneta

Lyckoslanten sa...

Symaskinsbordet är fint och kan bli bra rektangulärt också! Jag har porslin i den serie som du fick. Jätterart! Tack för att du är med i min utlottning! ♥