2011-06-09

Längtans blå blomma



På landet blommar nu flera blå blommor.
Alla i olika blå nyanser.
Den blå liljan blommar för första gången.
Lökarna fick vi för två år sedan av grannen,
nu i år blommar de.



Musöron säger en kollega att de blå
blommorna på bilden ovan heter.

Men vad heter de blå blommorna
på bilden nedan?
Fanns i rabatten när vi köpte huset.



Till sist en bukett blå lupiner.
Skräpblommor tycker en del.
Vackra tycker jag. Riktiga försommarblommor.



Hoppas att ni haft det bra i det
heta och varma vädret.
Ha en bra helg.
Kram

6 kommentarer:

Cajsas Faster sa...

Jag älskar blått! Vilka fina bilder och vilka fina blommor:)

Ha det bra! Kram Marie

Mamma C sa...

Tack för titten hos mig. Det var många fina blomster du visade. Den första liljan har vi försökt att utrota hos oss. Dom vi hade i en rabatt har vi fått bort. Men sedan har vi några i gräsmattan, dom kör jag över med klipparn. För dom rötterna är gör stora.
Kram Mamma C

annika sa...

Halloj! Vi säger Bergklint om den som ser ut som Blåklint. Den andra med prickiga blad heter Lungört.
Kram

Min egna lilla vrå sa...

Vilka härliga sommarblommor! Själv tycket jag att lupiner både är vackra och hör sommaren till! Jag plockade rosa till skolavslutningen och blandade med pioner och daggkåpa. Resultatet blev en riktig sommarbukett! Ha en skön helg och en bra start på veckan som kommer!
Lovisa

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Jag ÄLSKAR lupiner :-)
Har inte hunnit plocka några än i år och idag såg jag i en dikeskant att de nästan var överblommade, snyft. Kanske jag kan hitta någon annanstans...
Ha det gott. Kram, Ingela

Unknown sa...

Här blommar det en hel del blott oxå, har både bergklint och liljan som förra året hade massor av blommor men iår blev det endast en ensam stackare.
Ha de så bra, kram Ing-Britt