2011-06-12

Pingsthelg



Pingstafton åkte vi in till
Askersund, vår sommarstad.

Torgboden fick ett besök.
Ett servettställ har jag
letat efter.
Brickan med fika på kunde
jag inte motstå, den måste
med hem.



Kaffet smakade extra gott
när det serverades på nya brickan.



En present som någon ska få
passade jag på att handla i
Torgboden.



Dagen avslutades med grillad lax,
färskpotatis och romsås.
Gott vitt vin till.
Senare på kvällen kom regnet men som
vännerna sa efter regn kommer solsken.
De hade rätt på Pingstdagen sken solen igen.

Ha en härlig början på veckan.
Kram

6 kommentarer:

annika sa...

Askersund är en mysig sommarstad. Kul att hitta lite fina saker. Den där middagen hade jag inte tackat nej till:)

Kram
annika

Nyanser av vitt sa...

Vilka fina saker du shoppat och vilken god mat ni åt på kvällen. ha det så bra.
Kram Agneta

Nyanser av vitt sa...

Ja det kom allt en och annan tår bakom solglasögonen. Men så ska det väl vara på studenten :O)
Kram Agneta

Anonym sa...

Kul med utflykt där man gör såna fynd! Har aldrig varit i Askersund... kanske ett utflyktsmål i sommar?
De blå blommorna som du inte visste namnet på är Vallört och inget annat! De är en gammal kulturväxt och en överlevare omöjlig att bli av med. Men varför skulle man vilja det? De blommar som vackrast hos mig just nu!
Bergklint såg jag som ensamväxt i en stor rabatt i Wadköping. Maffigt och vackert!

Må så gott och tack för att du vill delta i min utlottning!
Kram Eva-Mari

Hem ljuva hem sa...

Trevlig utflykt ni gjorde och jättefina saker du köpte där, förstår att kaffet smakar extra gott. Pingsthelgen gick utan att man märkte att det var pingst, förr var det en hänryckningarnas tid och firades men idag är det som en vanlig helg ,tyvärr. Tänk vad många bröllop det var förr under pingsten.
maten ni åt såg verkligen läcker ut,lax är aldrig fel.
Ha en fortsatt fin vecka
Kram Anneli

Mamma C sa...

Så söta och fina saker du hittade på din shoppingtur. Lax är supergott, hade det i min matlåda idag faktiskt.
Kram Mamma C