2011-11-06

Blommor och Blader



På Allhelgonahelgen har vi två
traditioner.
Gå till kyrkogården och tända ljus.

Familjemiddag hemma hos oss. Då serveras
Portergryta med tillbehör och Chokladpudding
med vispgrädde.



Av dottern med familj fick jag
en vit kruka med öron.
I krukan fanns taklök, murgröna och
vit höstglöd.





Sonen med familj hade med sig
en betongkruka och en Spansk Peppar.
Har inte haft en sådan blomma på flera
år. Passade bra på köksbordet på grå löpare.



En härlig helg har vi haft med
mycket prat, skratt och samvaro.
Gammal som ung.

Receptet på Portergryta kommer
i veckan. Det finns lite olika recept
så jag kommer att ge er mitt.

Kram på er alla
Ha en bra början på veckan.

3 kommentarer:

annika sa...

Kul med familjetraditioner. Fina blommor och krukor.

Ha en bra start på jobbveckan.

Kram
annika

Lyckoslanten sa...

Så fint av dig att notera alla mina Willow Tree-figurer. jag älskar dem! Dina är också så fina!
Nu har min förkylning släppt och jag är tillbaka på spåret.
Vilken underbar helg du har haft! Portergryta låter som något jag vill pröva. Fin tradition och fina gåvor du fick dina barn! ♥

Fröken Tindra sa...

Åh, chokladpudding var det först jag tänkte när jag läste ditt inlägg. Undrar varför??! ;0)
Låter som om ni haft en mysig helg. Fina blommor du fick!
Kram!