2011-11-26

Första advent pyssel



Goda saffransbullar hör till
på första advent. Prövade ett
nytt recept som jag lägger ut
på bloggen i veckan.



Adventfint blev det både ute och
inne. I stan har vi balkong som
maken brukar smycka med tallris
ljus och snögubben till barnbarnens
förtjusning.



I köket fick hissgardinen sitta
kvar. Vita band byttes mot röda.
Hade inte hjärta att ta bort de
rödlila cyklamenblommorna.
Röda julstjärnor får komma in
till slutet av veckan.

Inlägg och kommentarer hos
er andra har varit tunnsått
denna vecka som varit intensiv
på arbetet.
Vill önska er alla en härlig
och vilsam första advent.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Så fint, här hemma har vi tyvärr inte hunniit med riktigt då vi är mitt uppe i rust.
Ha en fortsatt bra första advent, Kram Ing-Britt

Lyckoslanten sa...

Nu är det andra gången jag läser om de där saffransbullarna i blogglandet, så de må prövas!
Det är en stressig tid i mitt jobb nu också, så kommentarerna lämnar dithän!
Ha en skön adventstid! ♥

mamma lycklig sa...

Hejsan Lillemor
Grattis du är en av vinnarna i min bloggtävling.
Skicka mig din adress så kommer vinsten med posten. Eller om du väljer att hämta den i min butik.
Kram kram Nettan