2010-07-10

Auktionen på landet och mina fönstergluggar



Väninnan ringde och frågade om jag ville
följa med på den årliga auktionen på landet.
Ett shabbysilverfat fångade mitt intresse, men
för att kunna köpa det till min dotter som jag
visste ville ha ett sådant fick jag köpa en hel
låda med grejor för 100 kr. Den avlånga formen
fanns också, den får dottern. I botten låg två
stora glasfat,perfekta till frukt eller ost här
på landet, visar dem senare.




I mina fönstergluggar har jag på den långa
sidan mina rosa Mårbacka pelargoner,under
vintern vårdar jag dem ömt.

I den lilla gluggen har jag den rosa pelargonen
som jag fick av kollegorna när jag opererade
min ena fot.
Rart tycker jag.
Ha det gott i värmen

2 kommentarer:

LENA sa...

Det känns som om vi har väldigt lika smak :) Jättefint Kram Lena

Anonym sa...

Tack för det fina fatet! Jag vet redan vad jag ska göra med formen:)

Kram Johanna