2010-07-16

Inspiration från auktionen



När jag besökte auktionen förra helgen
så såg jag att dom sålde flera köksbord
av olika utföranden, alla målade.
Hmm, vårt furubord kanske skulle
bli vitt istället.
Sagt och gjort, vi började måla.



Så här blev det när det var klart.
Vi tycker att det passade bättre
till våra vita stolar.
Bordet är stort och passar bra
när vi är många vilket vi är
ganska ofta.
På auktionen fanns även slagbord.
Vi tog fram vårt som fanns instoppat
i Gästhuset. Måla elller vitlasera
är nu den stora frågan. Kommer sedan
att bli bra som skrivplats, där jag
kan sitta och uppdatera bloggen.




En bukett sommarblommor till er
Ha det gott.

6 kommentarer:

MårsArt sa...

Flera som målar ser jag.
Jag målade mitt furuköksbord vitt förra sommaren.
Titta på "Lilla Kullans" blogg. Hon har vitlaserat sitt köksbord. SNYGGT!
Jordgubbsflickorna har jag köpt på Iems.
Kram
Agneta

nina/nice sa...

Bordet blev jättefint!
Kul att förnya det gamla lite...
Det är ju onödigt att köpa nytt, när
det gamla är så rejält.
Jag ser att du har ett eget paradis...
Härligt!
Ha en fin helg!
Kram Nina

Hem ljuva hem sa...

Vilket fint jobb nu gjort med bordet, dumt att köpa nytt när man kan fixa själv. Jag letar efter en gammal träsoffa till köket, så hoppas hitta den snart...den ska naturligtvis bli vit. Min virkning går framåt, det var faktiskt jättekul att börja igen, så det är bara för dig att leta upp beskrivning och ta fram virknålen :-)
Ha en skön söndag,,,
kram Anneli

Anonym sa...

bordet blev jättesnyggt! Ger mig inspiration till att äntligen måla vårt köksbord vitt. Kanske under semestern.
kram Johanna

Anonym sa...

Tänk vad lite färg kan lyfta! Snyggt. Vilken härlig strand ni har! Det är få förunnat. Ja nu laddar vi batterierna och njuter av sommaren.

Ha det bra.
Kram Eva-Mari

Anonym sa...

Bordet blev som nytt. Vilken energi och skaparglädjedu har i sommarhettan. Ska se om jag orkar ta tag i mina ofullbordade objekt.
Jag har en hel del som väntar på att bli målat som jag påbörjat men inte avslutat.

Ha det gott i sommarvärmen
Kram
Margret