2010-07-22

När vi är många runt bordet



Nu är det fullt hus på landet.
Den lilla familjen från USA
är här och övriga familjemedlemmar
kommer lite då och nu. Då vill jag
inte stå vid spisen hela tiden utan
lagar något snabbt och gott, så jag
kan vara med de små hjärtana från USA.
Den lilla familjen bor nära havet och
gillar fisk och skaldjur av alla de slag
även barnen.
Här kommer ett jättegott och lättlagat
recept på lax.

LAX MED FETAOST
Smörj en ugnseldfast form.
Lägg i portionslax så många
som behövs.
Salta och peppra.
Smula fetaost över laxen.
In ugnen ca.225 grader
Ca 20 minuter.

SÅS
1 dl creme fraiche
2 msk chilisås
2 msk flytande honung
salt och peppar.

Låt er väl smaka.




Ha det gott.

4 kommentarer:

nina/nice sa...

Oj, har du barn och barnbarn i USA, då
förstår jag att du är lycklig nu när dom är
"hemma" och hälsar på...
Jag skall prova ditt laxrecept, äter lax
ofta och behöver lite nya smaker, tack!
Njut av nära och kära!
Kram Nina

Anonym sa...

Tack för en ny variant av den godaste fisken!

Må så bra bland alla kära.
Kram Eva-Mari

Sirpa sa...

Hej Lillemor!
Vad roligt att hitta nya intresantta bloggar!
Laxen låter jätte go!
Har det bra!
Kram Sirpa

Vitt och Blått sa...

Det såg jättegott ut! Den laxen ska jag absolut prova! Äter gärna fisk och skaldjur också, det är riktigt smarrigt! Mysigt med besök! Ha en skön vecka - kram Ewa