2010-08-14

Den lilla lördagsturen



Dottern och jag tog en lördagstur till
MIN SKATTKAMMARE. Ja, vi var runt på
några andra ställen också. Hos gulliga
Kicki finns Kalaskafét. Så kaffe och
kolakaka med vaniljgrädde smakade underbart.



I våras vann jag en träljusstake i en
tävling som Kicki hade. Köpte en till
så jag fick två, som nu ska lysa på
sensommarkvällarna på altanbordet.



Nya ljuslyktor att hänga på altanen
köpte både dottern och jag. Ja vi
tog alla fyra som fanns kvar.



Kuddfodral från Nyblom o Kollén
hittade jag som blir perfekta i
det lilla gästrummet som jag ska
börja fixa till.



Ett fint kort som Kicki har målat
ska jag skicka till väninnan i
Nynäshamn som tack för Gnällspiken
vi fick när de var på besök.

PS. Det är en flasköppnare.

Ha det gott

7 kommentarer:

Sirpa sa...

Hej Lillemor!
Vad fina saker du har fyndat! Nu börjar jag lägta till min lilla runda här i Örebro, nästa vecka!
Har en trevlig helg!
Kram Sirpa

Hem ljuva hem sa...

Tack för din fina kommentar hos mig, jag lovar att så fort soffan fått vit färg så ska jag sätta in bilder på den..Fina fynd du gjort..lyktan är superfin...Jag gillar ju lyktor så har hittat en del fina men fler blir det nog nu när hösten närmar sig, fast idag har det varit 26 grader varmt och badväder här.
Ha en skön fortsättning på helgen..
Kram Anneli

Huset vid ån sa...

Vilka fina inköp du har gjort....
Ha en fin vecka! Kram Therese

Min Skattkammare sa...

Hallå igen! :o)
Attans alltså vilken fin reklam man får här!
Verkligen trevligt att se så glada ansikten dyka upp i butiken!!
Det är det bästa med butiken....möten med härliga människor....:o)
Kanske ses vi igen på bloggmarknaden....?
Ha det toppen och hälsa dottern!
Kram Kicki

annika sa...

Det var värst vad du shoppade Lillemor! Men attans så kul det ska bli på torsdag.
Kram
annika

Sirpa sa...

Hej igen!
Tack för din titt hos mig!
Hoppas din vecka har börjat bra!
Kram Sirpa

Vita små hjärtan sa...

Visst är det mysigt där, å man kan ta sig en liten fika!
Kram Agnetha