2010-08-22

En kunglig helg på landet



Hela kungafamiljen besökte på
lördagen Stjärnsunds Slott som
ligger inte långt från vårt "slott"
på landet. Självklart var vi och
tittade när den kungliga familjen
gick längs allén upp till slottet.



Väl tillbaka till "slottet" så var
det dags att ta på de nya rosa-lila
stövlarna och greppa tag i svampkorgen
och bege sig ut i skogen tillsammans
med väninnan.



Några liter svamp blev resultatet.
Vi har flera ställen kvar där svampen
är på tillväxt. Så det blir flera helger
i skogen. Vi gick i några timmar och
en del samtal om livet blev det också.
Styrkta till kropp och själ är vi
rustade för en ny arbetsvecka.

Ha det gott

7 kommentarer:

Sirpa sa...

Hej Lillemor!
Så det blev en kunlig helg för dig också!
Kanttareller..gott!
Har en skön söndagkväll!
Kram Sirpa

Sirpa sa...

Hej igen!
Tänkte fråga vilka filmer tycker du om? Jag brukar gilla romantiska komedier men annat går också, lite i vilket humor man är!
Kram Sirpa

Cajsas Faster sa...

Vilket fint besök ni haft! Ser ut som Victoria kunde ha behövt låna dina stövlar!!
Mums med kantareller..måste nog ut och leta snart!
Ha det bra, Kram Marie

Sirpa sa...

Hej igen Lillemor!
Visst har vi haft en kanon väder idag!?
Hoppas din vecka har börjat bra!
Kram Sirpa

Margot sa...

Hej Lillemor! Tack för besöket hos mig!! Kul att hitta hit till din trevliga blogg! Så gott det ser ut med kantareller, för mig blir det dåligt med svampplockning i år. Som tur är har jag ganska mycket torkad svamp kvar, fast man kan kanske inte jämföra det med delikata kantareller :))
Idag får det bli hel regnmundering när jag ska iväg till jobbet, för nu regnar det ordentligt och ska fortsätta regna hela dagen!
Ha en trevlig vecka!
Kram Margot

Else´s Bod sa...

OJ! Va nära du kom!!! hehe.. ja själv stod jag i butiken och där var det lugna gatan! jag tror att om man inte ville titta på kungen så hade folket flytt stan.... men då fick jag tid till att greja mer!! *s*
Kram Kram
Lisa

Huset vid ån sa...

Vilka fina bilder du bjuder oss på, både på kungafamiljen och din "skatt" med kantareller....Ha en fortsatt bra dag! Kram Therese