2010-08-29

Helgen som var i stan och på landet



I helgen var det utförsäljning på
Färg och Form. Jag åkte dit och
fyndade. Träfatet i vitt kunde jag
inte motstå det var en bricka men
jag tänkte använda det som fruktfat.

Ripsmattor till rena vrakpriser.
Den mörkblå blir perfekt i gästrummet
på landet som ska fixas till här
framöver.
Den kaki och vit mönstrade mattan
passade perfekt i i köket i stan.
Det åkte med lite annat smått och
gott också. Det tänkte jag visa
senare.



Vi var en liten sväng till landet.
Tomaterna behövde plockas in, äpplena
likaså. Kantareller blev det också.



Ha det gott alla

16 kommentarer:

Sirpa sa...

hej Lillemor!
Vad du har fyndat och plockat! Härligt!
Ha en skön söndagkväll!
Kram Sirpa

annika sa...

Här händer det grejer vill jag lova. Vilka fynd! Såg att det var utförsäljning men hade inte tillfälle att åka dit.
Kram
annika

Hem ljuva hem sa...

Tack för din goa kommentar hos mig. Ripsmattor är så fina och sköna att gå på. Dina fynd var jättefina i färgerna..blir nog fint både på landet och i köket.
ha en skön kväll..
Kram Anneli

Else´s Bod sa...

MEN va du har hunnit!!! & inte på tal om FYNDAT! alltid lika roligt!!
Jag blir så glad om det du skrev om mina hjärtan!! Tack söta du!
Hörs snart!!
Kram Kram
Lisa

Sirpa sa...

Hej igen!
Hoppas du har haft det bra!
Önskar dig en fin tisdagkväll!
Kram Sirpa

Fröken Fräken sa...

Åh, utförsäljning! En av mina favorittillställningar ju! Fina fynd som du gjorde :-)

Anonym sa...

Jättevackra mattor!

Må så gott.
Kram Eva-Mari

Huset vid ån sa...

Åh, Den utförsäljningen har jag missat, dina ripsmattor var jättefina! Dom skulle jag gärna vilja ha....Ha en trevlig Torsdag! Kram Therese

Cajsas Faster sa...

Det är roligt när man får handla billigt... Jag tänkte ta mig till IKEA och köpa en ny matta till vardagsrummet, men där är det nog inte rea nu, men det får gå ändå.

Vilken perfekt prinsessklänning du hittat också, barnbarnet blev säkert överlycklig.

Ja, jag jobbar på ett föräldrakooperativ. Håller också på med inskolningar, så lugnet brukar komma i hela gruppen efter ett tag!

Ha en bra kväll, Kram Marie

mamma lycklig sa...

Vad roligt att träffa er, alltid kul när det dyker upp bloggisar i butiken. Hoppas att ni kommer tillbaka snart.
Ha det gott
Kramius Nettan

nina/nice sa...

Verkligen fina fynd!
Vad härligt med höstens skörd, som bara
väntar på att få plockas...
Ha en fin helg!
Kram Nina

Huset vid ån sa...

Tack för titten, Hoppas att du är bättre från förskylningen!
Önskar dig en fin hösthelg! Kram Therese

Sirpa sa...

Hej Lillemor!
Tack för din hälsning hos mig!
Hon, Lisa, hade många olika fina näsdukar!
Hoppas du mår bättre!
Har en skön helg!
Kram Sirpa

MårsArt sa...

Så fina saker du visar.
Enkla och vackra.
Kram
Agneta

Lyckoslanten sa...

Nu fick jag mycket trevlig läsning här! Låter så härligt med staden och landet, två hem att planera trevligheter för, som dessa fynd.
Ha en riktigt skön helg! ♥

Vita små hjärtan sa...

Å vad härliga fynd!!!! Så glad man blir!
Ha en fin söndag!
Kram Agnetha