2010-09-05

Och så var det helg igen



I veckan har jag varit genomförkyld
snorat och hostat hej vilt. Projekt
som fixande av vardagsrummet efter
ommöbleringen har vilat och legat
till sig precis som jag.



Kom på att jag inte har visat krukorna
jag köpte på Smultrongården när dottern
och jag gjorde vår roadtrip åt Dyltabruks-
hållet. Jag är svag för ovala former och
Plättar på tråd är ju så vackra tycker jag.



Dottern och jag tog också en tur till
Mamma Lycklig i Stora Mellösa. Hos
gulliga Nettan fanns det mycket som
vi ville ha. Lilla zinkkrukan och fatet
med röd och vit rutiga band föll jag
direkt för och ser framför mig hyacint
och pepparkakor till jul.



På landet tog vi upp båten det är
ett säkert hösttecken.
Barnbarnen och vi tog en sista
sväng för året det är alltid
lika vemodigt.



Vårt äppelträd med de röda äpplena
har mognat nu. Söta goda äpplen som
ingen vet vad dom heter. Alla gissar
men ni får gärna komma med förslag.
De är röda mognar i september söta i
smaken. Jättegoda till paj.

Ha det så gott i veckan alla ni

8 kommentarer:

Sirpa sa...

Hej Lillemor! öööh, jag får prova igen...min kommentar bara försvann...
Fina fynd har du gjort! Båttur och äppelpaj, härligt!
Jag var på bloggmarknaden igår!
Har en skön söndagkväll!
Kram Sirpa

annika sa...

Halloj tjejen! Hoppas att du har snorat klart nu. Vet du att jag gillar också ovala former...speciellt i krukor...kul att vi gör det båda. Du det var en riktigt skön helg. Synda tt du inte var på marknaden hos Kicki men det ska bli flera gånger sa vi för det var så kul.
Ha en bra vecka
Kram
annika

Tigris Predikantan sa...

Det är så mkt man vill hinna med och så lite som till sist bli gjort!
:)

Huset vid ån sa...

Hej!
vad synd att du inte dök upp på marknaden för det var verkligen roligt o trevligt!
Kanske det blir fler gånger, eftersom det blev så lyckat!

Jättefina saker du köpt, och din Plättar i luften var så frodig o fin också....

Ha en bra dag! Kram Therese

Else´s Bod sa...

Ja, lillemor, nu är det vell dax att komma ner va!?? hihi
hoppas vi ses snart"
Kram Lisa

Sirpa sa...

Hej Lillemor!
Hoppas din vecka har börjat bra!
Har en skön kväll!
Kram Sirpa

Cajsas Faster sa...

Fina röda äpplen! Kanske heter de Mio?
Äppelkakan ser så god ut!
Ha det bra i solen. Kram Marie

Lyckoslanten sa...

Förstår att det är vemodigt att lägga båten i vila. Vackra äpplen och gott ser det ut! ♥