2010-09-26

Hösten är här



Varje höst åker dottern och
svärsonen till Bokmässan i
Göteborg med vänner.
Jag får varje år en bok.

I år fick jag
Inred lantligt inne och ute
Författare Anna Örnberg
I den ska jag bläddra och
läsa under höstkvällarna.





Småflickorna var hos oss på
landet och hade roligt.
Vi plockade en full korg
med trattisar.



Björnbär plockade vi
sessorna plockade nertill
och jag högre upp.
Goda att äta direkt,
goda att lägga på tårtor
i vinter.



Löv har vi mycket av
redan. Sessorna krattade
av hjärtans lust men ibland
var det skönt att bara få
vila sig och kanske få åka
med i skottkärran.



En härlig helg hade vi alla.
Ha en bra början på veckan
ha det gott ni alla.

8 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Vilken fin helg du har haft med Sessorna! Björnbär som är så goda! Den där boken är också riktigt bra! Ha en fin vecka! ♥

annika sa...

Mysig helg med tjejerna! Kul att gå i skogen och de får uppleva att hitta svamp. Det är ju så himla kul då man hittar dem.
Björnbär är gott. Jag skulle vilja ha Mullbär med de kanske inte är härdig här...vet du nåt om dem?

Kram
annika

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Vilken underbar present! Jag har hennes tidigare bok och den är så inspirerande.
Björnbär är mumsigt och svamp är inte heller fel.
Mysig bild på tjejerna bland alla löv i skottkärran.
Nu har jag förresten lagt in dig i min blogglista så att jag hittar hit igen.
Ha det gott. Kram, Ingela

Sirpa sa...

Fin present och låter att ni hade en underbar helg! Roligt!
Har en fin måndag!
Kram Sirpa

Sirpa sa...

Hej Lillemor!
Hoppas du har haft en fin dag och jag vill önska dig en skön kväll! Visst är det en härlig kväll just nu (kl 18.00)!
Kram Sirpa

Hem ljuva hem sa...

Hej!
Vist kan hösten vara härligt, den bjuder på så mycket. Svamp, de sista goda bären alla vackra färger. Björnbär är ju så gott, förr brukade jag alltid koka sylt som vi kunde njuta av under vintern, nu blir det varken plockande eller syltande. Så fort jag blir frisk igen ska jag ta mig ut i skogen och njuta av hösten, nu njuter jag genom fönstret så länge,
Ha en skön kväll
Kram Anneli

Sirpa sa...

Hej!
Hoppas du har kunnat njuta av solen idag?
Önskar dig en fin onsdagkväll!
Kram Sirpa

Huset vid ån sa...

Vilken mysig o fin helg du har haft!
Jättefina o höstiga bilder bjuder oss på....

Hoppas att du får en fin hösthelg också....
Kram Therese