2010-09-19

Vi kalasade i helgen



Vi kalasade i helgen.
De flesta kalas vi har
firas i allmänhet på
landet.
Den här helgen stannade
vi i stan.



Jag bestämde mig för ett
riktigt kaffekalas.
Mormors Blå Blom koppar
kom fram ur skåpet.



Inte riktigt sju sorters
kakor men väl två och en
mjuk kaka.



Vi åt Wilmatårta en dröm i
vit choklad.



Ett paket var väldigt tungt.
En betongängel som fann sin plats
direkt på nya mediebänken.

Nu väntar en härlig höstpromenad
i det soliga vädret.

Ha det gott ni alla

7 kommentarer:

Hem ljuva hem sa...

Va härligt med ett riktigt kaffekalas, det håller på att försvinna då det ska fixas mat till höger och vänster. Jättesöta Blå blomkaffekoppar du har och tårtan ser väldigt god ut,,mums..
Hoppas ni hade det trevlig och att du fått en skön söndag..
Kram Anneli

Cajsas Faster sa...

Vilket härligt kaffekalas. Såna är så trevliga att bli bjuden på! Fast jag hellre dricker te.. Men alla kakor och tårtor ser supersmaskiga ut!
Vilken kul runda ni gjort till fina ställen och fyndat kul saker. Sånt är också roligt!
Ha en bra vecka, Kram Marie

annika sa...

Du vilken smarrig tårta! Ängeln är superfin. Grattis då på din födelsedag fast den är i morgon. Nästa år då......
Vi har haft en fin helg i Linköping....bodde på en camping 4 km från city så vi gick dit och hem.... ett par timmar senare.
Födelsedagskram
annika

Huset vid ån sa...

Grattis på födelsedagen! Nu blev jag riktigt fikasugen, tårtan ser ljuvlig ut!

Och dina kaffekoppar från Blå Blom älskar jag.....Dom står högt upp på min önskelista!

Må så gott!
Kram T

Vita små hjärtan sa...

Grattis!
Å vad gott det såg ut med massa smarrigheter!!!!
Kopparna var så fina!
Kram Agnetha

annika sa...

Ja det är en ♥form...lite djup...bra att lägga saker på...frukt eller annat.
kram

Sirpa sa...

GRATTIS! Vilken fin ängel du fick! Så fint dukat med en underbar tårta!
Har en skön onsdag!
Kram Sirpa