2010-08-09

Inte än är jag klar men snart



Tomaterna i växthuset mognar
allteftersom. Att hämta in egna
tomater och äta är en lycka.
På den här plantan är tomaterna
inte riktigt klara än men snart.



Vindruvorna börjar få sin blålila
färg. De är lite sura att äta men
jag brukar dekorera tårtor och
fruktfat med dem. Än är de inte
klara men snart.



Äpplena har börjat trilla ned från
trädet om en vecka kan jag börja
fylla äppelkorgarna. Inte än men
snart.




Några dagar till kan jag sitta
och dricka mitt morgonkaffe på
trätrappan och vifta med fötterna.
Än är jag inte klar men snart.

11 kommentarer:

annika sa...

Ska du börja jobba...snart? Hur är det med foten? Ska vi ses någon dag...snart?
Kram
annika

Sirpa sa...

Vad härligt att det låter ned färska grönsaker, frukter och bär!
Har det bra!
Kram Sirpa

Anonym sa...

Ja du, vi har mycket gott att vänta på! Jag sneglar också på tomaterna... inte än men snart!!

Och ja, jag målade dit slingorna när vi flyttade in i torpet 03. Roligt att du tycker om den... är ju utvandrad dalkulla så lite "kurbits" tog jag med mig till Västmanland:)

Hoppas både du och jag kan sitta länge på trappen än!
Kram Eva-Mari

Mor Grön sa...

Njut så länge lugnet varar! Får jag gissa att du bor lite uppåt landet? Här i Närke är det full fart på tomaterna redan trots att de fått bo utomhus i väntan på att växthuset ska bli klart. Även de första äppelträden är klara och plommonen. Men vindruvor har jag tyvärr inga, det är en dröm som förhoppningsvis snart blir sann nu när växthuset är på plats. Men undrar vilken sort man ska satsa på för att få söta druvor?

Sirpa sa...

Hej igen!
Tack för din titt hos mig! Tavlan får hänga i mitt sovrum men vet inte än vart där.
Har en trevlig tisdag!
Kram Sirpa

Else´s Bod sa...

Hej goa!
Ja det ska bli spännande å se vem som blir första köparen! Nu har jag massa jobb framför mig att fota och lägga in ny artiklar! Jätte kul!!
Fy vad jag blir sugen på en tomatsallad när jag ser dina fina tomater! mamma har oxå... kanske ska ta å plundra hennes planta! haha
Kram Lisa

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Tack för titten o din kommentar i mitt förra inlägg. Alltid kul med nya "bekantskaper" nu ska jag kolla runt här hos dig.
Kram Agnetha

Hos Madeleine Hudvård & Inredning sa...

Visst är det härligt med vad naturen har och ge. Jag har inga tomatplantor i år men däremot massor av äpplen. Så i år ska jag göra egen äppelmust för första gången sen som alltid massor med äppelmos som jag fryser in.

Ha en bra dag
Hos Madeleine Hudvård & Inredning

Hos Madeleine Hudvård & Inredning sa...

Hej igen
Jag skrev en kommentar till ditt inlägg på min blogg, hoppas du ser det. Salongen ligger på Öster, Kristinagatan.
Varmt Välkomna till min Inredningsbutik på landet, för visst är det väl mysigt med utflykter till landet mot att gå på ett stort köpcentrum.
Kram Madeleíne

Lyktor och Tyg sa...

Hej
än har jag inte sålt min skänk men snart, jag väntar på än som är intresserad. Än är jag inte klar, jag behöver en vecka på mig för att vifta på tårna, frukost ute, röja lite till.
Ha det så bra kram Kristina

MårsArt sa...

Har sådana underbara barndomsminnen från min moster & morbrors stora växthus. De var trädgårdsmästare. Kan fortfarande känna doften av tomater, gurka, nätmelon...
Härligt att kunna plocka egen skörd.
Kram
Agneta