2011-07-14

Fläderblomssaft



Vår stora fläderbuske blev till en
halv efter den hårda vintern.
30 blomklasar fick jag ihop i alla fall.



Hittade Monika Ahlbergs recept
på fläderblomssaft för just
30 blomklasar.



Hade tänkt hälla upp saften i
fina glasflaskor. Var runt på
olika ställen men hittade inga.
Plastflaskor fick duga.
När jag serverar saften är det
i tillbringaren från Färg och Form.



Sonen med familj kom hem från USA.
Barnbarnspojkarna hade köpt en tekopp
till farmor.
Grandma is my name.
Spoiling is my game.

Det är det som är det fina med att
vara mormor och farmor.

Ha en härlig fortsatt vecka.
Kram

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ah, då kan du dricka fläderblomssaft i grandma´s egen kopp:)

Ha det så skönt!
Kram Eva-Mari

Min egna lilla vrå sa...

Flädersaft är ju härligt uppfriskande i sommarvärmen. Om du gärna vill ha glasflaskor till nästa gång så finns de på Ikea för endast 20:-/styck! Tack för titten på min sida.
Kram Lovisa

Lyckoslanten sa...

Men så fin mugg och med goda saften i den må vilken mormor eller farmor smälta! Skön helg! ♥

Hem ljuva hem sa...

Fläderblomssaft är ljuvligt gott, riktig sommardryck. Helt underbar mugg du fick av ditt barnbarn,passar perfekt till dig kan jag tro..hihi
Vi ska ju skämma bort barnbarnen lite i alla fall, mitt ena barnbarn kommer nu i veckan och ska sova över hos mormor..då blir det fullt upp här.
Önskar dig en skön start på nya veckan
Kram Anneli