2011-07-23

Gräddelin i Trollhättan



Vi åkte några dagar till Västergötland.
Makens hemtrakter.
I Trollhättan finns en affär att
inspireras av nämligen GRÄDDELIN.



Här fanns mycket att titta på
och få inspiration av.
Helst ville jag köpa allt.



Jag och svägerskan gick länge
och tittade på allt.



Till slut bestämde jag mig för
en emaljskylt i form av ett brev.
Passade perfekt på köksväggen i stan.
En emaljburk till mitt "rosenskåp på landet.

En härlig skylt med ett härligt budskap.
Det är inte svårt att anamma budskapet.



Här på landet har vi upplevt
ett jätteåskväder med regn.
Nu är det dock varmt och skönt
med sol.
Hoppas att ni har sol och mår gott.
Kram

8 kommentarer:

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Roligt med mysiga butiker. Problemet i sådana är väl att man önskar att man var pojken med guldbyxorna, för man vill ha så mycket :-)
Ha det gott. Kram, Ingela

Lotta sa...

jag skulle också kunna köpa allt där! Bra val, fin skylt du köpte!! Kram Lotta

Lyckoslanten sa...

det där ser ut som lyckade inköp! Ja nu varierar vädret rejält! Ha det så gott! ♥

Ulrika Engelbrecht sa...

tack för besöket - trevlig med härliga ladies som kommer på besök åh njuter i samma anda som en annan ..
Välkommen tillbax .

Annelis hantverk sa...

Vilken ljuvlig butik!
Härligt med barnbarn som du visar här nedan!
Ha det så bra!

annika sa...

Ja det finns mycket härligt att njuta av. Kul med utflykter och mysiga butiker. Ska du med till Kristinehamn någon dag?

Kram
annika

Livsnjutaren sa...

Ohh ja vilken härlig butik. Jag och min älskling far till Kalmar i helgen. Hoppas på olika mysbutiker där också. Kram.

Susanne sa...

Det var ett tag sen jag var inne här....... Upptäcker att jag köpt exakt en sådan byrå du fotat. Hittade den på Erikshjälpen i stan för 100 kr. Det tyckte jag var ett fynd! Den ska bara få lite uppfräschning med lite färg. Kram!