2011-07-10

Sommar auktion



Väninnan och jag åkte på sommarauktion,
inte till Backhorva utan till Kårberg.
Uppflugen på ett vagnsflak klubbade den
kvinnliga auktionisten så det stod härliga till.
För varje år kommer det fler och fler publik.



En soppterrin Aster från Rörstrand,
fångade mitt intresse. Hängde med i
budgivningen men sedan fick den gå.



En vit byrå kanske kunde vara något.
Har en liknande på landet. Denna var
ju redan målad så bra tänkte jag.
En ung flicka tänkte kanske likadant
så hon fick ta den. Hon köpte också
en randig tvättkorg och en matta.



En läslåda från den nedlagda skolan.
Inuti fanns bokstäver som elever format
till ord. En mamma med barn ville så gärna
ha den, så ja hon fick ta den.



Några fyndlådor som jag bjöd på
gick upp i flera hundra kronor.
Tro det eller ej jag kom hem tomhänt.
Väninnan likaså. Grannen fyndade ett
stort skåp med spegel för 10 kronor.
Det var innan vi kom.
Dock hade vi jätteroligt.
Det blir fler auktioner.

Ha en bra början på veckan.
Kram

5 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Så trevligt det blev i alla fall och fint att du unnade andra det du själv ville ha! Jag skulle ha gjort likadant!
Ha en fin vecka! ♥

Nyanser av vitt sa...

Mysigt med auktion och att umgås.
Sköt om dig
Kram Agneta

annika sa...

Visst är det kul med auktioner! Du är snäll du som lät de unga få. Vi var på auktion där förra sommaren eller om det var för två år sen.

Hoppas att det funkar bra för dig och att du mår bättre och bättre dag för dag. Ska vi ses? Hör av dig för C har semester så vi kan ta en liten tripp.

Kram
annika

Min egna lilla vrå sa...

Visst hör auktioner sommaren till! I bland gör man fynd andra gånger går man tomhänt hem.
Ha en härlig fortsättning på sommaren!
Kram Lovisa

Anonym sa...

Sommarauktion, helst en riktig bondauktion, hör absolut sommaren till! Synd bara att du inte fick läslådan... så trevlig och nostalgisk!

Ha det så skönt.
Kram Eva-Mari