2011-07-26

Kuriosa och nostalgi i Vänersborg



På vår resa i Västergötland, åkte vi
en dag till Vänersborg makens barndomsstad.
Där fanns flera antik och kuriosaaffärer.
I en av dem fanns de. De gamla flaskorna
jag letat efter. Från Årnäs, ett glasbruk
som las ned för 50 år sedan.



En glasskål på fot i pressad glas.
En oval skål. Jag är lite svag för
det som är ovalt.
En låda från Hälsingemejeriet kom med
hem. Den fick dottern i namnsdagspresent.



En udde i Vänerborg, vid Vänerns strand heter
Skräcklan.Goda våfflor och kaffe smakade fint.
Med oss var svägerskan och svärmor som är en
pigg 93 åring.
Bloggerskan själv sitter till höger.



På Skräcklan vid detta ankare förlovade
vi oss för rätt många år sedan.

Ha nu en härlig resterande vecka alla ni.
Kram

7 kommentarer:

Fröken Tindra sa...

Vad mysigt ni ser ut att ha haft det! Kul att få se din förlovningsplats. Romantisk! =0)
Och söta saker har du köpt. Kul!
Tack för den fina vinsten! Kom i brevlådan idag och jag blev så glad.
Ha en fortsatt fin vecka!
Kram!

annika sa...

Roligt att åka med släkten så där tillbaka till rötterna. Jag gillar det. Du ser så fräsch och pigg ut.

Kram
annika

Lyckoslanten sa...

Du fick med dig sånt du gillar och det var en riktig romantisk nostalgitripp det där! Roligt att se glada du på bild! ♥

Hem ljuva hem sa...

Vilken härlig dag ni hade och jättefina loppisfynd du gjort.Jag gillar också ovalt glas vet inte heller varför men det är något med formen som tilltalar mig. Jag visste inte heller att Lill Babs gjort egen designat porslin men kollade på hemsidan där mina fynd muggar fanns, en kul upptäckt.
Ha en fortsatt skön vecka.
Kram Anneli

Solstrimmor sa...

Så härligt ni hade det och så kul att få se en skymt av Lillemor!
Hade för mig att jag skrev till dig om min nya blogg men jag har försökt att hitta alla gamla bloggvänner så du åkte kanske "mellan stolarna"?

Njut och må så bra bland dina fina loppisfynd!
Kram Eva-Mari

Unknown sa...

Så mysigt ni ser ut att ha det där vid vattnet. Vofflor brukar smaka riktigt gott så där på utflykter.
Vad roligt att återvända till den gamla förlovningsplatsen, så romantiskt.
Ha det gott, kram Ing-Britt

Cajsas Faster sa...

Den delen av Sverige känner jag inte till så bra. Men det är alltid kul att få se nya platser. Även om de var gamla och kära för er:)

Ha en skön helg. Kram Marie