2012-02-08

Damen i fönstret



Gillar min dam väldigt mycket.
Min mormors syster ägde den från
början.
På sommaren hade Jenny som systern
hette, damen ute i trädgården brevid
soluret.
Vintertid flyttade damen in i hennes vardagsrum.
Hemma hos oss bor damen i sovrumsfönstret.



På sockeln står det VÅR.
Har funderat mycket på om
det finns damer för alla
årstider.
Kanske det är någon som vet.



Brevid damen ligger en mina stenar.
Stenen om leendet som vänder tillbaka
har jag fått av en kompis.
På en sten står det mormor.
Stora prinsessan har plitat
dit det och namnet på sig och
lillasyster.
Stenhjärtat hittade maken i
vattnet utanför Kreta, när vi
var där för en del år sedan.



Ha en fortsatt härlig vecka.
Kram på er

5 kommentarer:

Edtiaflicka sa...

Åh, vilken fin dam i fönstret! Ha en skön resterande vecka du med!!
Kram Ida

Unknown sa...

Hon är verkligen vacker din dam och kul att den kommer från en gammal släkting.
Ha de gott, kram Ing-Britt

annika sa...

Vilken snygg dam! Minns du att vi såg ut så då på -60 talet?
Stenar är vackert. Tankvärd text på den.

Kram

Min egna lilla vrå sa...

Hejsan!
Vilken härlig dam du har i fönstret! Det var längesen jag tittade in till dig, jag har inte prioriterat att blogga under vintern. Nu tar jag mig en titt för att få lite uppdateringar hos dig. Hoppas att allt är bra. Ha en fortsatt trevlig helg!
KraM Lovisa

Solstrimmor sa...

Vacker skulptur! Passar bra i ditt fönster.
Jag har så fullt i mina bokhyllor så jag lånar numer nästan bara på bibblan! Men nog nosar jag i bokrean ändå:)

Ha det gott!
Kram Eva-Mari