2012-02-19

En härlig helg



På fredagen anlände våra gäster.
De medförde goda viner och en
ljuvlig tulpanbukett.



Kyckling med soltorkade tomater bjöd jag
som varmrätt på fredagskvällen. Chokladmousse
och lättvispad grädde till efterrätt.

Vad vi skrattade när vi på lördagen gick
på revy med mat. Där bjöds det på kyckling
med soltorkade tomater och chokladmousse
till kaffet.
Som förrätt var det dock Västerbottenpaj
med rom. Det hade inte vi.



Att gå på Peter Flacks revy och
lyssna på Hjalmar och hans rolig
historier har blivit lite av en
tradition.
Alltid lika roligt att se hur han
varierar sig varje år.



På söndagen fick vi fikabesök av
barnbarnsflickorna.
Efter semlorna spelade vi ett parti
Findus och Pettsonspelet.
Lite kurragömma hann vi med också.

Som ni förstår har det varit en härlig helg.
Hoppas att ni haft likadant.
Nu startar en ny vecka.
Ha det så gott alla ni.
Kram

2 kommentarer:

Unknown sa...

Låter som en mycke trevlig helg :).
Hjalmar är en riktig favorit även hos mig men jag måste säga att jag tycker det är synd att sång och dans tagit över såpass mycket.
Själv har jag mest varit soffliggandes men idag var jag feberfri och kunde följa med till svärfar en snabbis på 70-årskalas.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Solstrimmor sa...

Härlig helg fast maten blev kopior... tänk, fast det finns så många rätter!

Ha en fin vecka!
Kram Eva-Mari