2012-02-01

Vitt, vitt, vitt och lite rosa



Så här i januari/februari när kylan
slår till, då passar vita blommor så bra.
Tänker på snö då.
Den vita krokusen blommar för fullt.



En bukett vita tulpaner fick det bli,
när jag besökte blomsteraffären i helt
andra ärenden.



Mina orkideér här hemma blommar med underbara
vita blomklasar lite varstans i rummen.



Rosa däremot var rosorna jag fick när
vi firade i helgen.

Veckan som är bjuder på mycket arbete,
teckenutbildning, kvällssammankomster.
Med andra ord det rullar på.

Ha en fortsatt fin vecka.
Kram på er alla

3 kommentarer:

Unknown sa...

Så fina blommor du har, rosorna var vackra med den gröna kanten på kronbladen.
Kram Ing-Britt

annika sa...

Vita krokusar är så fint. Mina tog över två veckor...ja nästan tre...innan de slog ut. Trodde först att de hade torkat så jag vattnade på lite....och slog de ut.
Jisses vilken snurr det är nu med jobb och allt man vill. I kväll var vi på gymmet 35 minuter och så blev det cirkelträningspass 60 min. Gud så trött jag är nu!

Kram

Solstrimmor sa...

Mmmm... härliga blommor och härlig soppa, broccolisoppan! Tack för den, jag älskar broccoli! Fast inte bulgur... men jag vet att det är bra ersättning för potatis, pasta och ris!

Ha det gott i kylan.
Kram Eva-Mari