2012-02-05

Vinterland



På lördagen åkte vi ned till landet.
-18.4 när vi tittade på termometern.
Solen sken, det bet ordentligt i kinderna
när vi promenerade ned till vännerna.



Inomhus var det benvärmare
och mystofflor som gällde.



På söndagen fikade vi hos prinsessorna.
Tittade på kort tillsammans.
Tänk vad man glömmer fort hur alla såg ut
bara för några år sedan.

Hos prinsarna lämnade vi av några säckar ved
från landet. Fick stå utanför fönstret och
vinka. Lillebror hade magsjuka.



Måste bara visa mina rosor som är så
fina efter en vecka.
Knopparna har nu slagit ut lite grann.
Tänkte torka dem men det får vänta,
måste njuta lite mera av dem.



Ha en härlig vecka hoppas att
kylan ger sig lite, så väntar
underbara vinterdagar.
Kram på er.

5 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Du ska veta att det är lyx att ha drygt tio grader kallt när det var närmare trettio här senast! Nu ska vi gå mot varmare och ljusare tider! ha en fin vecka! ♥

Rigmor sa...

Vackra rosor!! Med hög kvalité dessutom...eftersom de fortfarande är så fina.
Ja det har gått åt värmare både här och där den här helgen!! Att frysa om fötterna är förskräckligt, jag har alltid tofflor inomhus på vintern.
Önskar dej också en bra vecka!!
Kram

annika sa...

Fast det är uppfriskande då man går ut och man uppskattar värmen inomhus. Så vackert det ser ut på landet med lite snö. Fantastiskt att rosorna fortfarande är så fina...kul då man får av de som håller lite längre.

Vad var det som du funderar på...tårtpapper...vit kruka ???

Kram

Sara sa...

Hej Lillemor, Sara Här! Jag har lagt av med bloggandet på min gamla blogg och har nu startat en ny. Hitta mig på fyracitroner.blogg.se

Hälsa sven-arne! Kram

Sari sa...

Hejsan!
Vad kul att du hittade till min blogg via Annika för en tid sedan!
Jag är för närvarande inte så aktiv med mitt bloggande, därför har mitt svar till dig dröjt.
Vad roligt att du också jobbar på förskola. Jag trivs jättebra med jobbet och längtar inte alls tillbaka till skolvärldens stress.
Vilken vacker servis du har! Sundborn!! Vi har samma...!
Ha det bra!