2011-09-26

Maria Montazami och några andra



Dottern och svärsonen var på bokmässan i Göteborg
i helgen. Småflickorna var hos oss på landet.
De kom hem på söndagen med många böcker båder för
stora som små.
Till mig hade dottern köpt Maria Montazamis bok
Välkommen hem till Maria Montazami.
Rena lyxboken. Så vackra bilder att titta på.



Maria ger tips om iredning. Tofsar både här
och där.Mycket brunt, guld och vinrött.
Jag gillar inte de färgerna men bilderna
är så vackra.



Recept fanns också. Hittade på en gång ett
spännande recept på kyckling.
Återkommer med receptet när jag lagat den rätten.

En bok att bläddra i och inspireras av.



Camilla Läckbergs nya deckare Änglamakerskan
kom lagom ut till vi skulle åka till Selma SPA.
Tycker man om hennes böcker så blir man inte
besviken.



Maken fick en bok från bokmässan.
Man får inte roligare än man gör sig.
Göteborgshistorier. Maken som är en inbiten
Västgöte men har varit en del i Göteborg när
han var ung uppskattade verkligen denna bok.
På kvällarna när vi ligger och läser skrattar
han och läser högt den ena tokigare än den andra.

Ha en bra och härlig vecka, som ska vara ännu
en vecka av indiansommar. Underbart.
Kram

4 kommentarer:

Edtiaflicka sa...

Vad kul med lite nya böcker! Jag har just köpt Fridas bok.... Hon har bloggen Fabulös inspiration om du vill titta in hos henne!

Kram Ida

Unknown sa...

Så kul att de köpt varsin bok till er. Kan tänka mig att gubben har kul vid sängdags.
Kram Ing-Britt

annika sa...

Vilken lyx ni har haft! Underbart och härligt låter det som. Så nu är vi lika unga du och jag:))
Tycker att det kändes mysko att byta tiotalet...
Tar väldigt gärna en fika någon dag
Kram
annika

Lyckoslanten sa...

Härligt med böcker och när man kan skratta tillsammans!
Ha så sköna sista dagar i september! ♥