2011-09-30

Det lilla bordet



Har länge velat ha ett halvmånebord eller
fönsterbord som en del kallar det.
Auktioner och möbelaffärer har jag kollat
runt i men inte hittat det jag ville ha.



Vitt skulle det vara. Tänk vi gick i måndags in
i en affär som säljer både möbler och inredningsprylar
och där stod bordet. Ett enda fanns och det köpte jag.
Bra pris blev det också eftersom det inte fanns något annat.



Ställde orkidén som jag fick av en go kompis
när jag fyllde år, på bordet.
Ljusstakarna är från mina morföräldrars hem.

Solen lyser och det är nästan sommarvärme ute.
Helt underbart och det ska vara så hela helgen.
Så låt oss njuta.
Ha det så gott ni alla.
Kram

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hejsan!
Visst har vi underbara höstdagar nu. Även jag som brukar deppa hela hösten njuter fullt ut :).
Vilket fint bord du har hittat och sån tur du hade och fick ett bra pris.
Ha de så gott, kram Ing-Britt

Fröken Tindra sa...

Ibland får man ha lite tur! Vilket fint bord som blev ditt! Jag hade också gärna velat ha ett så´nt. Men som det är nu finns inte platsen.
Här är minsann ingen sol. Bara tjock fuktig dimma. Inget vidare alls.
Så du rekommenderar Montazzamis bok?
Kul att du anmält dig till min utlottning!
Ha en skön helg!
Kram!